Kabaré

zenés előadás, 2015.

Értékelés:

17 szavazatból
Szerinted?

Vállaltan ma, itt és most játszódik ez a Kabaré. Koszosabb, fájdalmasabb, kortársibb, ha tetszik, magyarabb minden eddigi változatnál. Ahogy egy recenzens összefoglalta: "a kitörni készülő erőszak fenyegetettsége mindenütt jelen van, a fojtogató közegből legjobb lenne elmenekülni, de ez nem mindenkinek adatik meg". Sőt van, aki épp ide jön.
A történet szerint Európa közepén, egy nagyváros vigalmi negyedének kétes hírű romkocsmájában dolgozik, lép fel, énekel esténként Sally Bowles. Nagy színésznő szeretne lenni, és abban bízik, hogy egyszer a világhír még szárnyára veszi és a magasba röpíti. Cliff, a fiatal ígéretes író megismerni az életet e hazába érkezik. Barátkozni szeretne és sokat dolgozni. Sally és Cliff találkoznak, menthetetlenül egymásba szeretnek. Schneider kisasszony panziójában bútoroznak össze, közös jövőjükről álmodoznak, még vakon bíznak a véletlenben és eközben nem veszik észre, hogy mi történik körülöttük e nagyvárosban, Európa közepén.
Az előadásban nincsenek titkok, a rendező nem finomkodik, a fogalmazásmód nyers és zsigeri, egy kritikus jelzői szerint vagányul szemtelen, fájdalmasan szép, abszurd humorral teli. "A nagykorúaknak szánt, két felvonásos, élőzenés színdarab nem csak a naturálisan bemutatott testiség, a túlfűtött szexualitás és a diszkriminálás igenis ma is létező formáinak felvonultatása miatt kíméletlen a közönségével. Egyéni sorsunkat nézve is van olyan mondanivalója, ami független attól a  történelmi korszaktól amelybe születtünk. Ugyan a fogyasztói társadalom romokra épült kocsmáiban (is) minden a test, a lélek és sok esetben a szellem is árucikké válhat, az érzelmek  nem vehetőek meg."
"Aki szereti a Kabarét és-vagy Alföldi Róbert színházi világát, annak nincs mese, mennie kell a Bábszínházba akkor is, ha úgy érzi, hogy az csak a gyerekeknek van kitalálva."

Az előadás 18 éven aluliaknak nem ajánlott.

Színikritikusok díja 2015 - A legjobb zenés/szórakoztató előadás

A(z) Budapest Bábszínház előadása

Bemutató időpontja:

2015. április 13., Budapest Bábszínház

Stáblista

Hozzászólások

filoszemitabéluska 2019 febr. 02. - 18:07:24
Erős rendezés! Hovatovább, egyfajta, van egy kis spétje.
10/10
csuribuksi 2019 febr. 02. - 17:47:09 10/10
Katartikus, lebilincselő előadás és jellemformálás!

3/10
Sophie_Western 2015 dec. 29. - 19:16:44 3/10
Schneider kisasszony, Schultz úr bábos megformálása nagyon eredeti volt. A többi felejthetõ.
10/10
szõnyegtáska 2015 máj. 23. - 15:41:03 10/10
Uhh, eszméletlen jó.
9/10
zolimaci 2015 máj. 07. - 11:09:21 9/10
Alföldi RÓbert egyik legerõsebb rendezése. Bercsényi Péter a legjobb konferanszié akit eddig láttam. Mórocz Adrienn remekel Sallyként, de igazán kimelkedõ a Schneider kisasszonyt alakító Pallai Mara és a Schultz úrat alakító Ács Norbert. Bábjátékuk lenyûgõzõ. Összeségében az évad egyik legjobbja.
Edmond Dantes 2015 máj. 02. - 14:58:40
kieg.elõzõhöz:

Schneider kisasszony és Schulz úr kiváló megszemélyesítõi, Pallai Mara és Ács Norbert nevét kifelejtettem, máris pótlom.
Gratula nekik!
Edmond Dantes 2015 máj. 02. - 14:55:35
Alföldi új, bábszínházi-bábos verziója immár trilógiává bõvíti rendezõ és mû "összjátékát". A Kabaré persze nagyon is alkalmas, aktuális mû Alföldi mindenkori mondanivalójának, közérzetének kifejezésére. 2002 után (Operettszínház) legutóbb 2012-ben, végzõs sziniakadémistáknak rendezte meg a darabot: emlékezetes produkció volt a Nemzeti kamaraszínpadán. Ez is az, másképpen. A "bábot a Bábszínházba/n!" elv leginkább Schultz úr és Schneider kisasszony esetében valósul meg, õk tényleg végigbábozzák az elõadást, kiválóan. Reveláció Mórocz Adrienn Sally szerepében: hang-szerepformálás-bábozás = 3 az 1-ben, nagyon jól. Bercsényi Péter is jól hozza a Konferansziét, a záróképben fájón hiányoltam a megszokott, dobpergéssel kísért szóló-pantomimot, nélküle a befejezés kicsit "leült". Szatory Dávid -noha õ régi Alföldi/Nemzeti-"fióka"- halovány mint szinte minden Cliff. A pesti romkocsmára hajazó színpadkép kifejezõen lepusztult, fullasztó, utóbbi sajnos a terem levegõjére is igaz.
Napjaink (!) Budapestjén járunk, ahol feslett jelmezekben fellépõ görlök és Ku-Klux-Klanos maszkok asszisztálása közepette, ahogyan a Konferanszié közli: "épül a s z e b b j ö v õ".
Nézzük meg (mármint az elõadást)...de n e épüljön!
Kocsegar 2015 ápr. 18. - 21:46:07
Nekem nagyon tetszett, a nagyon erõs atmoszféra már az elejétõl fogva lebilincselt. Nagyon szellemes a játék az élõ emberek és bábok között. El tudtam fogadni, hogy esetenként "közönséges", szándékosan túlzó. Ettõl még költõibb volt például Schultze úr és Schneider kisasszony párosa, kis játékos varázslat ebben a "fertõben". Eredeti, elgondolkodtató elõadás.
6/10
doktormacko1 2015 ápr. 18. - 15:54:51 6/10 Előzmény ambrosius
6 / 10 Csatlakoznom kell az elõttem szólóhoz. Szinte mindem el tudom fogadni a véleményét. Talán egyedûl a túlzásba vitt közönségesség , ami miatt én vsak 6-ost adtam az értékelés során.Mindenki nézze meg és alkosson saját véleményt róla.
9/10
ambrosius 2015 ápr. 16. - 11:30:27 9/10
Számomra katartikus volt az elõadás. A jól ismert dallamok sokszor kaptak új megvilágítást a bábmûvészi és hagyományos színpadi technika ötvözõdésében. A félembernyi bábok helyenként, bár nem mindig átvették a darab durva részeinek ábrázolását(fizikai erõszak vagy pornográf jelenetek). Számomra nagyon átjött a fasizálódó közegben túlélõ külvárosi lokál hangulata. A lányok csapata megjelenésében és játékában éppoly romlott volt, mint a szemléltetõ báb jelmezük. /Hozzájuk képest a szintén Alföldi rendezte Az örült nõk ketrecében a travi girl-ök luxus k-ák!/
A mûvészi alakítás sikerének pálmaágát a közönség a premieren Schneider kisasszonynak adta.
Összes hozzászólás