Jaques, avagy a behódolás

színmű, magyar, 2004.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Jacques, a család lázadója, a magát zseninek képzelő, minden megalkuvást mélyen elutasító fiatalember (Hatházi András) makacsságával őrületbe kergeti szüleit (Borbáth Júlia és Boér Ferenc) és nagyszüleit (Mende Gaby és Senkálszky Endre), mert elutasítja a nagy családi "szalonnáskrumpli-imádat" ősi hagyományát. Az apai kitagadás nem ingatja meg, az anyai könnyek, nagyanyai intések és nagyapai dalrafakadások nem hatják meg kőkemény szívét. Jacqueline húga (Kézdi Imola) ravasz módszerei is eredménytelennek bizonyulnak mindaddig míg Jacques magával az idővel, és annak múlásával szembesül, és elhatározza, hogy más módszerekkel küzd a családi nyomás és betöretés ellen: nem fogadja el a család által kiválasztott menyasszonyt (Albert Csilla), mert- nem elég csúnya. A család megbotránkozik, ám a jövendőbeli após és anyós (Csíky András és Panek Kati) felkészülten érkezett, Jacquesnak erre a rigolyájára is találnak megoldást, és úgy tűnik nincs kiút, be kell teljesülnie a násznak.

Ionesco műve arra hívja fel a figyelmünket, hogy a legkisebb kompromisszum egyéniségünk felszámolásához vezet; hogy apokaliptikus világban élünk, amely felszámolta a kulturális értékeket, s amelynek egyetlen értékrendje az állati ösztönök kielégítése. "Az evolúció folyamata átfordult az involúció folyamatába, állatokká degenerálódtunk, erről szól számomra a Jacques vagy a behódolás" - nyilatkozta Tompa Gábor, az előadás rendezője, aki Visky András dramaturggal, Bartha József díszlettervezővel, Carmencita Brojboiu jelmez- és maszktervezővel, Venczel Attila maszkkészítővel és Könczei Árpád zeneszerző-koreográfussal dolgozott együtt az előadás létrehozásakor.

A(z) Pécsi Nemzeti Színház előadása

Stáblista

Hozzászólások