Tündérmese, kis szépséghibával. Irma és Nestor fiatalok és szerelmesek. Összeköltöznek, hogy elkezdjék közös életüket. Hol itt a hiba? Nos, ott, hogy Irma utcalány, Nestor pedig - érthető módon - halálosan féltékeny Irma kuncsaftjaira. Hogy kiiktassa életükből a többi férfit, Nestor végzetes lépésre szánja el magát, nem is sejtve, hogy a bonyodalmak egész láncolatát indítja el ezzel. Szövetségesekre talál egy bártulajdonos nő személyében és egy ügyetlen tolvajbandában; viszont szembe találja magát a hivatali bürokrácia értetlenkedésével és az igazságszolgáltatás ostobaságával. Amíg a történet bájos tündérmeséből abszurd komédiába fordul, Nestor és Irma élete - ha akarják, ha nem - végérvényesen közös útra terelődik. A felhőtlen szórakozást ígérő zenés vígjátékból a hatvanas években film is készült, Shirley MacLaine és Jack Lemmon főszereplésével.
FeHér Elephánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu
IRMA TE ÉDES Dicsõ Dániel Pinceszínház
Régmúlt idõkben tucatnyi zenész, tucatnyi színész, párizsi díszlet és az énekbeli hiányosságok mikroportálása kellett a hírneves Monnot melódiáival spékelt bulvárdarab színreviteléhez. Dicsõ Dániel jól átgondolt koncepciójához elég néhány trepni, egy pianinó, mutatós ruhák és félstábnyi, nagyszerû színészcsapat. Mindez magától értetõdõ, ha a kalpagokat, jelmezeket Bánki Róza, az apró teret invenciózusan tágító koreográfiát pedig Sebestyén
Csaba jegyzi. Bizony, a lehetõségek szûkítettek, ám ezt egy pillanatig sem érezzük, a koncentráltság kikényszeríti az élvezetesen egészséges lendületet.
Tóth Enikõ, mint bártulajdonos Joséphine együttérzõ narrátorként tagolja a cselekményt,
titkos elõélete azonban ügyvédi, szülésznõi ténykedését is lehetõvé teszi. Biztos pillére a produkciónak, alakítását érett sanzonja koronázza meg. Balázsovits Edit derekasan helytáll, cserfesen csacska, üdén mozgékony, érthetõvé teszi az egyszemélyes alterego elementáris vágyait.
A zenész-vénájú bandatagok több karakterben is triplázódnak, Hajnal János rabló-pandúrként rendõr, majd útonálló, Ozsgyáni Mihály gengsztermúltját adószedõként, ügyészként kamatoztatja. Szûcs Péter Pál enyveskezû elõéletét pompás bíróportréja feledteti, közben társaival együtt a Kéménczy Antal - Mihalics János képviselte kísérõzenébe is besegít: briliáns gitárfutamokkal, perui hevületû ritmusokkal izzítja a hangulatot.
A görgõs padocska hol bírói pulpitus, hol óceánjáró kenu, a filmszerûen pergõ képek cikázó elevenséggel váltakoznak. Dicsõ Dániel rendezése avatott kézzel fogja össze az ötlet-
áradatot, értelmezése letisztult rendet vág a jól poentírozott szituációkban, pontosan illeszkedik az ének és a tánc.
Énhasadt személyiségében Józan László könnyed eleganciával találja meg Nesztor, a szerelmes ifjonc és Oszkár, az alibi-bácsi külsõ és belsõ jellegzetességeit, gesztusban, hangban, mimikában biztosan rajzol, éneke átérzetten muzikális, frenetikus mozgása lenyûgözõ. Színpadi élete, halála, feltámadása egyaránt energikus emblémája a közvetlen humorával, életszeretetével franciás derût sugárzó elõadásnak.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások