CYGN

előadás, 2003.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

A Rosella Hightower Cannes-i iskolájában végzett belga koreográfus, Pedro Pauwels nyolc táncművészt kért fel arra, hogy készítsék el egy jól ismert táncmű változatát. A koreográfusok mindnyájan nők, s a klasszikustól a dzsesszen át a kortárs műfajig nyolc külön világot képviselnek. Fokine, Saint Saëns zenéjétől kísért szólóművét, A hattyú halálát dolgozták fel újra. Az alkotásokat Pedro Pauwels mutatja be, finoman összekötve a klasszikus alkotást a kortárs előadásmóddal. Az egészen rövid szólók mellett, a kor híres táncosa, Pavlova tolmácsolásában láthatjuk majd a XX. század elején megfilmesített eredeti történelmi változatot is. A klasszikus és a kortárs előadások párbeszédét Fuchs Lívia "szövegmagyarázata" egészíti ki.

"Ha egy táncos felkér, hogy játsszunk a táncművészet egyik legendás gyöngyszemével, ötvözzünk egy konokul klasszikus zenét kortárs technikákkal, hogy ez az alkotás finom és sokoldalú, élénk és célt érő, borotvaéles és feszültséget keltő legyen: ez a legörömtelibb munka a koreográfus számára, egy tökéletes találkozás pillanata."
(Zaza Disdier)

"Egy férfitest - egy táncmítosz: ennyi ennek az alkotásnak az alapeleme, nők szemével láttatva, akik felfedik előttünk belső lényegüket, művészetüket, sajátos világukat."
(Pedro Pauwels)

A(z) MU Színház előadása

Stáblista

Hozzászólások