Botond, mi a legfontosabb a számára?- Hát. Fontos, hogy az embernek határtalan legyen a fantáziája, mert akkor érzi csak úgy igazán, hogy él. - Botond, maga eddig 56-szor tört be óvodába, mit gondol, miért? - Hát, se boltba nem törtem be, se lakásba nem mentem be, rablásom sincs, hát tényleg nem tudom, mondtam, hogy hát nem vagyok normális...
BELSÕ GYERMEK Kiss Márton Pulzus Társulat Bethlen-téri Színház
Palipálné kreatívan összetocsikozott 800 milliójából érzelmi karanténba zárt nagylányára is jut: jóképû hazugságmûvészt alkalmaz félállásban, hátha a beprogrammozott udvarlás segít. Két óvodai alkalmazott csap össze a szülõk által ottfelejtett, túlmozgásos kisfiú fölött, de vitájuk tárgya inkább az az erotikus aktus, melyet egyikük abszolvált a másik szeretõjével, ráadásul akkor, mikor "az egész óvoda misén volt".
Kiss Márton groteszkje éles szemmel pécézi ki a társadalmi és a magánélet abszurditásait, minden mondata robbanékony csattanókat rejt, a poén-áradat azonban nem fékezi a történések eleven lendületét. Mindössze négy karaktert vázol föl, gondos felépítettségük és a változatos szituációk révén azonban bõven elégségesek a hatásos játékhoz.
A pályázati virtuóz vállalkozó szerepében Guary Szandra éles deklamációjú, aktív jelenlétével triumfál, mint "nem óvónõ" pedig a kisstílû nõi játszmák bajnokának bizonyul. A lány, akinek még soha senki nem mondta: "Szeretlek!", a fájdalmas líraiságú Bartsch Kata, aki másik figurájában jóval harciasabb gyermekkertészként mutatkozik be. Kroó Balázs féktelen elánnal hentereg mackójával, /mozgás: Simányi Zsuzsanna/, a kiscsoportos lét jelenségeit karikírozva pregnáns humorral, míg felnõttként a manipulált manipulátor portréját rajzolja meg.
Körbeüljük a játékteret, élvezzük a mosolyra, nevetésre késztetõ eszeveszett helyzeteket, észrevétlenül kúszik be a címadó "Belsõ Gyermek" fogalom. Beültetnek valakibe egy retardált kiskorú tudatot, melynek segítségével bármilyen külsõ véleménnyel tudjuk manipulálni. A PR-osok és a politikusok áhított csodafegyvere a darab folyamán is váratlan fordulatokhoz vezet, jócskán rémülhetünk, vajon bennünk is van már ez a szörnyû métely...
Kiss Márton rendezése mesterien aknázza ki a textus lehetõségeit, a Bartsch Kata-Guary Szandra-Kroó Balázs triumvirátus nagyszerû összjátéka pedig tartós élménnyé varázsolja a különleges történéseket. Biztos, hogy ez az elõadás is legalább olyan hosszú ideig lesz mûsoron, mint mindannyiunk kedvenc Pilonon-ja!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások