A kétszereplős darab

színmű, magyar, 2012.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Két szereplő, végtelenségbe tűnő szerepek, egy történet. Tennessee Williams egy testvérpár történetét meséli el, akik az Isten háta mögött, saját elméjük és fantáziájuk börtönében élnek. Múltjuk démonai kísértik őket. Egy elhagyatott színház félig felépített színpadán, mintha színészként látnánk őket, akik egy elképzelt, szórakozni vágyó közönségnek, egy elképzelt, szórakoztató színdarabot játszanak. És még ez is csak a látszat. Ugyanis vigyázat, csalnak!

A(z) KOMA Bázis előadása

Bemutató időpontja:

2012. március 3., KOMA Bázis

Stáblista

Hozzászólások

FElepHánt 2012 márc. 10. - 12:48:48
FeHér ElepHánt Kulturális AjánlóPortál www.toptipp.hu

A KÉTSZEREPLÕS DARAB Polgár Péter KOMA Bázis
Indulásakor a KoMa magyar darabok mellett tette le a voksát, új helyén még bátrabb koncepciót vállal. A teljesen kultúramentes övezetben nem a komédiák, zenés darabok könnyebb sikerekkel kecsegetetõ útját választja, íme, második bemutatója egy rafináltan abszurd duódráma.
Tennessee Williams igazán nem ionescoi, becketti vonásairól ismert, darabja témájában, kidolgozásában is meglepõ. Két színésznek látszó lény vergõdik egy hakni-elõadás váratlan nehézségei közt, eltûnt a menedzser, nincs mûszak, de még az a nyomorult lépcsõ is hiányzik. Testvérek, unottan sorolják egymás hibáit, gonoszkodva ingerlik a gyenge pontokat, egymásra utalt cellamagányban próbálják túlélni a helyzetet.
Polgár Péter majdhogynem debütáló rendezõ, a két színész is csak néhány éve van a pályán, ám a produkció magabiztos lendületén egyáltalán nem érzõdik. A szerepek rutinossá
érett aktorokat kívánnának egy kõszínházban, a KoMa két tehetsége viszont eredeti ízekkel, különös egyéniségük erejével üti fölül a papírformát.
Lass Bea depresszív és hisztérika, iszik és drogfüggõ, önveszélyes, kiszámíthatatlan, mérhetetlenül kiszolgáltatott. Szétesett vonások, kapkodó mozdulatok, kicsinyes játszmák: a talajtalan lélek áruló jelzései. Mohai Tamás minden szavához apró gesztust, villanásnyi mimikát társít, hatványozva nemcsak a textus, de színpadi jelenlétének intenzitását is. Kamaszos lénye, kisfiús aktivitása éles kontrasztja nõvére dermedt tétlenségének, pregnáns
dikciója érett racionalitást tükröz. A következetes szerepformálás, a cselekmény nélküli cselekmény tökéletes ívû kibontása kiemelkedõ teljesítménnyé teszi a két fiatal színmûvész munkáját.
Úgy tûnt, Thomas Bernhard Színházcsinálójának parallelje rajzolódik elénk, ám a végkifejletben, váratlanul a bunueli Öldöklõ Angyal fenyegetõ árnya magasodik fel.
Kockázatos választás, merész tett. Az alkotók azonban az elképesztõen magas mérce fölött, jó arasznyival, nagyot dobbantva suhannak át.