Mindenesetre, Makovecz már biztosan nem tudja gesztusként visszaadni a Kossuth-díját, sajnos meghalt. :(
Persze a díj teljesen mindegy, a lényeg az alkotás, ami vagy maradandó, vagy elfelejtik....
De Bartus csak a kormányt szidta szerintem, bár nem olvasnám el a fasiztázós cikkét.
Legfeljebb egyetértett K.Á. minden szavával, hiszen simán megjelentette, megvédte, kiállt mellette. De nem õ írta le.
Azért Bartus valamiben igencsak éleslátó: ugyanis kristálytiszta pontossággal képes meghatározni a zsidó fogalmát:
"Ezek halálos ellenségei lesznek a nacionalista magyarságnak. Az egyszerûség kedvéért nevezzük õket „zsidónak”, függetlenül attól, hogy az illetõk milyen származásúk vagy vallásúak. Ennek ugyanis semmi köze a származáshoz. Zsidó mindaz, ami kívül áll a magyar falanszteren."
(Ezzel védte Kertész Ákost). Ebben az a szép, hogy ...arra húzom, akire akarom!
Ahogy anno a bécsi polgármester mondta: az a zsidó, akit én annak nevezek.
Nahát õk most szintén ugyanezt mûvelik!!!
egyszer díjat vontak vissza, egyszer meg jelölést (sasjózsiét, mivel kiderült valami adócsalási ügye).
az elõbb nem jól írtam, ilyen hülyeséget nyilván soha írnál le.
ami történelmi esemény, az nem vallás. ami meg vallás, az nem történelem. igencsak káros a kettõt összemosni.
Nem tudom, hogy egyáltalán lehetséges e? A díszpolgári cím az visszavonható, de Kossuth-díjról még nem hallottam, hogy visszavontak volna egyszer is. Magyar állampolgárságtól viszont meg lehet fosztani valakit.
Szerintem nincs is szûksége rá.
Kertész Ákos keze biztos. Amikor tegnap közzétette, hogy helyreigazítja sokakat feldúló mondatát, egyben egyértelmûvé tette, hogy dehogyis igazítja helyre.
Így fogalmazott: „Az Amerikai Népszavához címû publicisztikámban szereplõ mondatot: A magyar genetikusan alattvaló – ezúttal helyreigazítom. Helyesen ilyen mondat nincs. Örömmel értesültem, hogy a holokauszttal kapcsolatban az elmaradt bocsánatkérés ügyében helyreigazítottak mások. Ezzel az ügyet lezártam.”
Nem helyreigazít, hanem megszüntet egy mondatot, kiír a világból, tudván tudva, hogy ilyen nincs. Megírt mondat soha többé el nem tûnik. Gesztust gyakorol a rátámadóknak a kormánytól a Jobbikig, felteszi a kezét, egyben közli, nem adja meg magát.
De mi lesz a többi mondatával?
„A magyar a legsúlyosabb történelmi bûnökért sem érez egy szikrányi lelkiismeret-furdalást, hogy mindent másra hárít, hogy mindig másra mutogat... Ma már a második világháború borzalmaiért, a holokausztért egyedül a magyar a felelõs, mert a magyar nép az (a német néppel ellentétben), amelyik se be nem vallotta, meg nem gyónta a bûneit...” E mondatok eredendõ bûne nem a tartalmuk, hanem a formájuk.
Ahogy „hát”-tal mondatot kezdeni maga a stiláris reménytelenség, úgy a „magyar”-ral indított, minõsítésekkel telepakolt mondat garantált vétség. Ha bármely más néppel, nagy csoporttal tesszük ugyanezt, az is. Nézzük meg, hogy ugrottak magyarok neki Kertésznek, s hogy védték magyarok.
Melyikükkel kezdõdhetne mondat, mely mindannyiukra vonatkozik?
"A Holocaustot nem lehet megmagyarázni, és nem lehet megérteni. (…) A Holocaust KÍVÜL VAN A TÖRTÉNELMEN. Tökéletesen irracionális esemény." (Heller Ágnes)
"Kertész többször is hangsúlyozza, hogy számára a holokauszt KÍVÜL ÁLL A TÖRTÉNELMEN, vagyis NEM HISTÓRIAI, HANEM SZAKRÁLIS ESEMÉNY (egyszerre "botrány" és "szentség", ahogy Pilinszky fogalmaz). "...a Holocaust ugyanis - lényegi jellemvonása szerint - NEM TÖRTÉNELMI ESEMÉNY, mint ahogyan másrészt, mondjuk, úgyszintén nem történelmi esemény, hogy Sinai hegyén az Úr egy betûkkel televésett kõtáblát adott át Mózesnek" - olvasható A Holocaust, mint KULTÚRA címû esszében. Másutt arról ír, hogy Auschwitzban, amely "Úgy áll elõttünk, mint a Jelenések Könyve...", "...az elbeszélés szelleme újramondta a kõbe vésett szavakat... valósággá tette a példázatot, életre keltette az emberi szenvedésrõl szóló örök passiójátékot." (Táborok maradandósága)" http://www.es.hu/baron_gyorgy;fuston_attoro_feny;2005-02-20.html
Szó bennszakad, hang fennakad, Lehellet megszegik......
Képzeld el, hogy ezeket te írnád le bárhová............
(Amúgy nem az Ákos, hanem az Imre Kertész véleménye ez)
Ráadásul gerinctelen, mert szofisztikált szócsavarásba kezdett, nehogy elvegyék tõle a díjat.
Az egész stílus Ephraim Kishon esetére emlékeztet:
Magas állami kitüntetést kapott és amikor átvette csak Göncz árpáddal fogott kezet. A miniszterelnökkel Orbán Viktorral és a házelnökkel Áder Jánossal nem. Amikor újságírók erre rákérdezte, a pimasz pondró azt válaszolta, hogy azt hitte, Göncz úr testõrei.
"Mint tudjuk, a több rassz keverékébõl összeállt magyar nép ugyanúgy nem homogén „faj", ahogyan az emberi faj (homo sapiens sapiens) egyetlen népe vagy rassza sem különülhet el homogén fajként, és amelynek mentalitását ugyanúgy nem határozhatják meg gének, ahogyan az emberi faj egyetlen népének mentalitását sem határozhatják meg gének, mivel azok csupán a szellemi tulajdonságaink biológiai hátterét képesek meghatározni.
Ezt azonban ketten nem tudják: a neonácik és Kertész Ákos."
http://index.hu/belfold/2011/09/13/kertesz_akos/
"Sokkal súlyosabb, hogy Kertész kitételei akár a közösség elleni izgatás gyanúját is fölvethetik....És mivel Kertész kijelentése valóban náci alapvetésû, hiszen kulturális-társadalmi jelenségek mögé biológiai meghatározottságokat képzel, a bíró okkal fogja megállapítani, hogy Kertész szellemisége náci."
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások