Az aktuális rész ismertetője: Annak ellenére, hogy egyes források szerint már a korábban itt élő népek is használtak az egyszerű átkelésnél komolyabb vízi eszközöket, a hajózás kezdete Pannóniában mégis a rómaiakhoz köthető. A kiváló tapasztalatokkal rendelkező hódítók tengerparti népként tisztában voltak a folyók szállítási és közlekedési jelentőségével. A határfolyó mellett másik kiemelt vízi útvonal a Balaton volt, ahol a mai Fenékpuszta mellett épült jelentős forgalmat bonyolító kikötő és kereskedelmi központ. A magyar államalapítást követően rövidesen a kereskedelmi hajózás is megindult. 1148-ban kelt az az oklevél, melyben II. Géza már rév- és vásártartási jogot adományozott a budai káptalannak, és ugyanitt már megemlítik a pesti és a kerepesi révátkelőket is. A magyar történelem viharai természetesen a hajózást sem kímélték, így előbb a tatárjárás, majd alig több mint kétszáz év múlva a török hódoltság tette lehetetlenné a kereskedelmi célú hajóforgalmat. Így a magyar vizeken a halászaton és az átkelő hajózáson kívül gyakorlatilag semmi sem maradt.
A műsor ismertetése:
A 18 részes sorozat különböző közlekedési formák kialakulásába, működésébe, gyorsabbá, modernebbé, gazdaságosabbá válásának folyamatába enged betekinteni.
Archív felvételekkel.
Hozzászólások