Az aktuális rész ismertetője: "Kortárs pop-noir" vagy "posztmodern varieté" - kitalálhatunk ilyesfajta erőltetett meghatározásokat a német popzene új sztárjára, a mindössze huszonkét éves Elisa Schmidtre, de lényeg akkor is az, hogy az utóbbi évek legeredetibb német tehetségével van dolgunk. Az ifjú Schmidt kisasszony már tizenhat évesen Londonba, majd az Egyesült Államokba költözött, hogy énektudását tökéletesítse, és a mai napig Berlin és a brit főváros között ingázik: mindez egészen pontosan leírja zenei világát is. Schmidt, vagy ahogy első lemezének címében nevezi magát: Femme Schmidt Londonban ismerkedett meg Guy Chambersszel, a kortárs popzene egyik legnagyobb megfejtőjével, aki amellett, hogy megírta Robbie Williams teljes életművét, bőségesen szórta kincseit többek között Rufus Wainwrightnak, Katie Meluának, Tina Turnernek, Kylie Minogue-nak, James Bluntnak meg még sokaknak. Chambers azonnal felismerte Schmidt tehetségét, és először csak állandó, heti rendszerességgel fellépő jazz-zenekarába, az Orgasmatronba kérte fel közreműködésre, aztán szép lassan egy teljes lemezt írt az ifjú csillagnak - mi több, a produceri munkákra is vállalkozott. Hatalmas lökést jelentett ez Schmidt karrierjében, hiszen Chambers igencsak "valaki" a popzenében, akit védőszárnyai alá vesz, arra érdemes odafigyelni. Nem véletlen hát, hogy Elise Schmidt karrierje meredeken ível felfelé.
Hozzászólások