Az aktuális rész ismertetője: Hogyan lehet egy zenekarral úgy improvizálni, hogy az előre begyakorolt kompozíció erejével hasson? Hogyan tudják rögtönző zenészek hirtelen egy emberként ugyanazt játszani, ha nincs semmi előre eltervezve? A megoldást Walter Thompson, amerikai zeneszerző és szaxofonista 1974-ben olyan jól ragadta meg, hogy mára az egész világon elterjedt mozgalommá vált a Soundpainting. A Soundpainting egy multidiszciplináris jelrendszer, amellyel élőben lehet komponálni. Jelenleg több mint 1200 jelet tartalmaz, melyek segítségével a hangfestő "karmester" improvizálva irányítja az előadókat. Az így létrejövő mű a hangfestő és az előadók közös, jelen idejű kompozíciója. A HSO, azaz Hungarian Soundpainting Orchestra, magyar nevén MaSzaT (Magyar Soundpainting Társaság) folyamatosan alakuló együttes, bázisát azok a magyar klasszikus és jazz zenészek adják, akik a párizsi Conservatoire-on improvizációt tanító Vincent Le Quang által Budapesten tartott mesterkurzuson sajátíthatták el a soundpainting alapját képező kb. 50 hangfestő jelet. A kezdeti lelkesedést továbbtanulás követte, az együttes néhány tagja a Soundpaintinget megalapító és továbbfejlesztő Walter Thompsonnál csiszolta tudását.
Hozzászólások