Az aktuális rész ismertetője: 1885-ben a budapesti Városliget közelében lévő Elemér utcában Uhri Imre egyszerű falusi kovácsműhelyt nyitott, és a lópatkoláson kívül szekerek, úri hintók gyártásával is foglalkozni kezdett. Nemsokára nagy cégek komoly szállítója lett, járművek egész sorozatait készítette, elsősorban Budapest közületeinek. Amikor terjedni kezdett az automobil, Uhriék, megértve az idők szavát, átálltak a gépkocsi-karosszéria gyártásra, sőt később már egész autóbuszokat szereltek össze. Az egykori kis manufaktúra a II. világháborúban nagy hadiüzem lett, ám ez volt az oka pusztulásának is: bombatalálatok rombolták le az immár tekintélyes méretű üzemcsarnokokat. Ezek romjaiból nőtt ki az Ikarus, a későbbi mintaüzem, amelynek robosztus járművei, többek között a híres farmotoros 55-ösök sokáig büszkén dübörögtek a létező szocializmus szinte valamennyi országútján.
Hozzászólások