Az aktuális rész ismertetője: Az 50-es évek legnagyobb ellentmondása, hogy soha nem volt ekkora az igény a tömegközlekedésre, mégis a háborúig még világszínvonalú városi közlekedésünk ekkor kezdett lemaradni a fejlettebb technológiáktól. A lemaradás több okra vezethető vissza. Nagymértékben hozzájárult, hogy a főváros tömegközlekedését szétdarabolták és a különböző területek több kisebb-nagyobb céghez tartoztak. A beszerzéseket, elsősorban a trolibuszokét, a szovjet technika feltétel nélküli átvétele jellemezte, ami messze elmaradt a kor színvonalától. Ráadásul az 50-es évek elején elkezdődött egy olyan metróépítkezés, melyre az ország gazdaságilag még nem készült fel, és emiatt a többi terület fejlesztését teljesen elhanyagolták. Végül 1970. április 2-án adták át a 2-es metró Deák tér és Örs vezér tér közötti szakaszát. Ezt folyamatosan követte a többi rész átadása. Napjainkban a városi közlekedést vidéken a helyi tömegközlekedési Rt.-k, míg Budapesten a BKV szervezi. Mivel jellemzően minden városban egy kézben van a tömegközlekedés, ezért a cégek legfőbb versenytársai a magántulajdonban lévő személygépkocsik.
A műsor ismertetése:
A 18 részes sorozat különböző közlekedési formák kialakulásába, működésébe, gyorsabbá, modernebbé, gazdaságosabbá válásának folyamatába enged betekinteni.
Archív felvételekkel.
Hozzászólások