Az aktuális rész ismertetője: A XIX. század első felére az erősödő iparosodás már Magyarországon is éreztette hatását. A városok a vidékről betelepedő friss munkavállalók tömegeinek köszönhetően növekedésnek indultak, így egyre nagyobb távolságokat kellett megtenniük azoknak, akik a külvárosból a központ nyüzsgéséhez szerettek volna csatlakozni. 1832 augusztusától Budán is közlekedtek omnibuszok, és a járatok száma fokozatosan emelkedett. 1847-ben vidéken is megindultak a társas közlekedésnek ezek az eszközei. Először Sopronban, majd sorban Szegeden, Miskolcon, Debrecenben és Szombathelyen indítottak járatokat. 1866-ban egy új közlekedési eszköz, a lóvasút kezdte meg hódító útját Pest utcáin, majd 1887-ben elindult az első villamos járat a Nagykörúton a Nyugati pályaudvartól a Király utcáig. 1896. május 2-án ünnepélyes keretek között Ferenc József osztrák császár és magyar király megnyitotta a kontinens első földalatti vasútját.
A műsor ismertetése:
A 18 részes sorozat különböző közlekedési formák kialakulásába, működésébe, gyorsabbá, modernebbé, gazdaságosabbá válásának folyamatába enged betekinteni.
Archív felvételekkel.
Hozzászólások