Az aktuális rész ismertetője: Mikor 1940-ben a bécsi Belvedere palotában döntés született arról, hogy Erdély északi része visszatér Magyarországhoz, az új határokat úgy húzták meg, hogy a Székelyföldnek nem volt vasúti összeköttetése az anyaországgal. Elsőrendű feladat lett egy új vasútvonal építése, ami ezt lehetővé teszi.
A műsor ismertetése: Pest-Vác, Pest-Szolnok, így kezdődött a magyar vasutak története. Ezt követte a Bécs-Pozsony szakasz, aztán a dolog megállt, mert 1848-ban nem vasútépítéssel foglalkozott az ország. Az aradi tizenhármaknak vasutas tagja is volt, Lázár Vilmos civilben a Magyar Középponti Vaspálya Társaság, az első magyar vasút főpénztárnoka volt. 1850-ben folytatódtak az építkezések, ezúttal már az osztrák birodalom igényei szerint, akiknek az volt a legfőbb törekvésük, hogy bánsági királyi erdőket, bányákat, ipari üzemeket összeköttetésbe hozzák - Béccsel.
Hozzászólások