Az aktuális rész ismertetője: A közlekedés többi ágához hasonlóan az útépítés is jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedekben. A változások nagy része a technológiához kötődik, ahol mind a géppark, mind a beépített anyagok változása még a laikus szemlélőnek is szembetűnő. A főutak nagyobb tengelyterhelésre való átépítése az ezredforduló után uniós támogatásokból fokozatosan kezdődött el, első körben a jelentős fuvarozási forgalomnak kitett szakaszokon. Ennek köszönhetően megújult többek között a 4-es és a 8-as főút is. Az elmúlt évek autópálya-építései valóban folyamatosan a politika és a sajtó kereszttüzében álltak, ezért most, sorozatunk végén megpróbáljuk a politika teljes kizárásával kizárólag szakmai szempontok alapján megvizsgálni, mitől drágább Magyarországon egy kilométernyi sztráda, mint a szomszédban.
A műsor ismertetése:
A 18 részes sorozat különböző közlekedési formák kialakulásába, működésébe, gyorsabbá, modernebbé, gazdaságosabbá válásának folyamatába enged betekinteni.
Archív felvételekkel.
Hozzászólások