Útkereső

La meilleure facon de marcher
18 éven aluliak számára nem ajánlott francia filmdráma, 82 perc, 1976

Értékelés:

11 szavazatból
Szerinted?

+ 1 kép

Értékelés:

11 szavazatból
Szerinted?
Történetünk már az elején többet ígér, mint egy nyári táborozásból kifejlő, banális mese. A tanárok közötti viszonyok, rejtett feszültségek, mint a jól elhelyezett, kibiztosított bomba töltik ki a "vidám" nyaralás mindennapjait. Látszólag két, valójában három személy körül izzik a levegő. Az egyik a jó testű, kisportolt Marc, aki testedzéssel, keménységgel, pökhendi magabiztosságával kábítja környezetét, a másik Philippe, a visszahúzódó széplélek, aki olvas, és a gyerekekkel színházat játszik. És harmadikként ott van a háttérben a táborigazgató, Philippe nyomasztóan domináns apja. Egyszer Marc váratlanul betoppan Philippe szobájába, ahol azon kapja tanártársát, hogy ki van festve a szája. Több sem kell, megkezdődik a fiatal tanár holt burkolt, hol nyílt üldözése. Claude Miller egyik legjelentősebb alkotása az emberi kiszolgáltatottságról, a tragikus sorsú, hiper érzékeny Patrick Dewaere-rel a főszerepben.

Stáblista

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
kgyuri0 2009 júl. 14. - 20:08:22
Nem tetszett.
Nem volt sodrása. Ez egy hagyományos történetmesélõs film, ugyanakkor annyira irrealitásba áttûnõ elemei vannak, hogy ezekkel mégis egy fajta parabola kellene legyen. Ez nem dõl el tisztám. A történethez kellene egy szerethetõ, legalább kicsit szimpatikus fõhõs.
Nem a téma zavar szerintem, Fassbinder szexuális kisebbségekrõl szóló filmjei, vagy akár Almodovar néhány filmje magával ragadott, ezt bevallom, úntam, és néha nagyon bosszantott. Ez szerintem kevés.
Tõlem 5pont
perry 2009 júl. 14. - 00:30:43
A film a vonzások és választások filmje, melyben nem is a latens homoszexualitás, vagy az enyhe feminizmus az érdekes, bár mindkettõ halványan jelen van a filmben.
Az igazán szépen komponált forgatókönyv két férfi egymáshoz való kapcsolatát bontja ki egy férfi barátságét, melyben mindkét fél elkövet hibákat és túlkapásokat.
A tábor csak keret a történethez és igazából a gyermekek csak statiszták a felnõttek világához, egy olyan világhoz ahol -mint a múltban, a jelenben, és elképzelhetõen a jövõben is- találhatóak , érzéketlen, gonosz, stupid, érzékeny és kiábrándult emberek.
Marc a benne rejlõ zûrzavart kegyetlenséggel palástolja, míg Philippe a saját érzékenységének fogja.
A két sors talán nem más mint egymás tükörképe, vagy még inkább egy teljes ember két külön testben.
A vonzódás emberi része az õszinte pillanatok közöttük, míg a nem vállalás Marcnál a másik kijátszásban egy jól megtervezett bizalmadba férkõzöm és utána "mérgezlek meg" apró bosszúmmal játékba torkollik.
Philippe kettõjük között az intellektuálisabb figura , bár ez által õ szenved többet is, viszont a film közepétõl láthatjuk egyénisége megváltozik, végig játszik egy mások által ráragasztott szerepet, felébe kerekedve Marcnak.
Ezt erõsíti fel az utolsó jelenet is amint Marcot ügynökként látjuk viszont.
Persze ki-ki eldöntheti melyik figurával rokonszenvezik,
hiszen mindannyiunkban él az útkeresés vágya és bizony van az úgy, hogy nem a legjobb utakat választjuk.
offtopic
pozsizsuzsi 2009 júl. 13. - 13:50:45
Megtaláltam. Ez lesz az:
http://us.imdb.com/title/tt0077734/
offtopic
pozsizsuzsi 2009 júl. 13. - 13:40:56
Ezt a srácot (Patrick Dewaere) mintha láttam volna egy olasz "botrányfilmben", talán Dugó (közlekedési dugó) volt a címe. Tudja valaki, mirõl beszélek?
8/10
Julcsiszikszo 2009 máj. 15. - 00:46:00 8/10
Na jó ezt vki magyarázza el!