A sorozat a Tízparancsolat egyes pontjaihoz kötődve, mindennapi történeteket mesél el, kitűnő színészek közreműködésével. Az egyes epizódok közvetlenül nem függnek össze egymással., azonban a Tízparancsolat egy gondolati csokorba fogja őket.
A fiatal hegedűművésznő férje - orvosa szerint - halálos beteg, s ezért az asszony nem szakíttatja meg terhességét, amely egy más férfivel folytatott viszony következménye. A férj azonban mégis meggyógyul és nagyon örül jövendő "gyermekének"...
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Nem történik meg az abortusz. A helyzet eléggé kacifántos. A nő gyereket vár a szeretőjétől. Azt a döntést hozza, hogy ha meghal a férje, akkor megtartja a gyereket és a szeretőjével együtt felneveli. Ha viszont van remény arra, hogy meggyógyul a férje, akkor otthagyja a szeretőjét, a férjével marad, viszont elmegy abortuszra. Mikor ezt felvázolja az orvosnak, aki a férjét kezeli, azt hazudja, hogy meg fog gyógyulni a férje, miközben a valóság az, hogy haldoklik. A végén meggyógyul a férfi és boldogan meséli az orvosnak hogy gyereke lesz.
Ebben az epizódban az egyik parancsolatot meg kell szegni ahhoz, hogy a másikat betartsák.
Itt is komoly problémák kerülnek terítékre. Felmerül a kérdés, lehet-e boldog egy nõ egyszerre két férfival, van-e joga megcsalni a férjét. A nõ döntésre kényszerül: maradjon-e hûséges a férjéhez, aki talán meghal, viszont akkor el kell vetetnie a gyereket (és talán soha többé nem eshet teherbe); esetleg a szeretõjét válassza-e. Végül elveteti a gyerekét (az abortusz problémáját is érinti a film), és a férje mellett marad, aki viszont nem hal meg. A férj örülne a gyereknek, de még nem tudja, hogy az már nem létezik, és hogy talán soha nem is lehet gyerekük. A feleség ezzel bûnhõdik, és így tkp. új életet kell felépítenie. Közben többé-kevésbé fény derül az orvos egyéni sorstragédiájára is, és Kieslowski itt is sokat sejtetõen ábrázol bizonyos dolgokat (pl. amikor az orvos befelé fordítja a családja fényképét a polcon). Mindenkinek megvan a maga keresztje, és mindenkinek szembe kell néznie a saját démonaival. Kikerülhetetlenek ezek a tragédiák, kinek ez jut osztályrészül, kinek az, de senki sem menekülhet el elõlük.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások