Miközben a hősnő, Helen némafilmet néz egy századeleji nickelodeonban, a kisvárosban immár a harmadik fogyatékos nőt gyilkolják meg. Helen, aki egy gyermekkori sokk következtében már régóta néma, hazafelé indul. Az erdő egyre rémisztőbben suhog körülötte, vihar készülődik...
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
1/10
sflkjs
2018 jan. 14. - 03:08:12
1/10
Sajnos a legelejetol tudtam, hogy ki a gyilkos, innentol kezdve nem igazan volt elvezheto a film. Nagyon lapos, max 6/10.
Egyébként most jutott eszembe, hogy a film nem feliratos, készült hozzá szinkron is (valószínûleg nem olyan régen), szóval ne riasszon el senkit az, hogy itt a porton feliratosként hirdetik.
Nyilvánvalóan nem lehet korszakalkotó remekmûnek tekinteni a Csigalépcsõt, de a film noirok sorában valószínûleg tekintélyes helyen szerepel. A történet nem túl bonyolult, talán még kiszámíthatónak is nevezhetõ, ennek ellenére élvezhetõ. Igaz, kb. 20 perc után kicsit leül a sztori, inkább drámába vált át, helyenként picit giccses szerelmi szálakkal. A vége felé azonban ismét csak elkezd izgulni a nézõ, noha a befejezés is borítékolható. Az elsõ 15-20 percet kivéve a film egy helyszínen játszódik, ami egyrészt csökkenti ugyan a mozgalmasságot, de növeli a feszültséget, mert a cselekmény szûk helyre korlátozódik (ráadásul kitör a vihar is, ami megint csak megnehezítené a menekülést). A nézõben csak utólag áll össze a kép, hogy a gyilkos milyen jól kitervelt mindent, és hogy milyen sakkhúzásai voltak, hogy Helent megpróbálja nyugodt körülmények között megölni, viszont ezt szerintem akár egyszerûbb módon is megtehette volna. Természetesen a film végére kiderül, hogy ki a gyilkos (nem lövöm le a poént, tessenek megnézni), az indítékokra még úgy-ahogy fény derül, de arra nem, hogy a gyilkos miért lett olyan, amilyen - errõl legfeljebb csak sejtéseink lehetnek. Fekete-fehér film lévén a színeknek nincs szerepük, viszont hatásosabban lehet élni a fény-árnyék viszonyokkal, és ezt néhány jelenetben ki is használják. Idõnként meglehetõsen nyomasztó és hátborzongató a történet, ráadásul mivel 1945-ben készült, némi áthallást is érzek a gyilkos "logikája" és a nácik bizonyos elképzelései között (bár lehet, hogy csak erõltetett belemagyarázás ilyesféle párhuzamot vonni, és "szimbolikát" látni ebben a dologban).
SPOILER
Ti. a gyilkosunk azt mondja, ami nem tökéletes, arra nincs szükség, vagyis azokra sincs, akik testileg és/vagy lelkileg "torzak", ezért is pusztítja el azokat, akik nem "tökéletesek". A gyengéknek veszniük kell, õ erõssé vált, vagyis kvázi joga van "intézkedni".
SPOILER VÉGE
Az alakításokat jónak lehet mondani, maga a film is egészen jó, mai szemmel is élvezhetõnek lehet tartani, ezért úgy gondolom, érdemes megnézni, tegye meg mindenki, aki csak tudja.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások