A legjobb szerelmes filmek gyakran azok, amelyekben a szerelmesek nem lehetnek egymáséi. A Baranban is majdnem ez történik. A fiatal pár alig vált szót egymással, és csak futólag találkoznak. Lateef talán azt szereti Baranban, amit a lány képvisel a számára: a szegénységét, a gyámolításra szoruló lényét és a család iránti odaadó szeretetét. A lány önfeláldozásától meghatott Lateef is lassacskán rálel a saját áldozathozatalára, s feláldozza Baranért a szabad idejét, a munkáját, a pénzét - melyet fösvény munkaadója, Memar félretett neki - és végül egész identitását.
Ha az iráni mozi - a valóságból merítkező, néha amatőr színészekre támaszkodó realisztikus történeteivel - gyakran emlékeztet a háború utáni olasz neorealizmusra, úgy Majidit Irán Vittorio de Sicájának is nevezhetnénk.
Bemutató dátuma: 2003. március 6.
Forgalmazó: Budapest Film
Stáblista
Szereplők
Baran
Lateef
Memar
Soltan
Najaf
Hozzászólások