Mike Myers és Dana Carvey frenetikus vígjátéka 1992. február 14-én került az amerikai mozikba és azóta valódi kultuszfilmmé vált. Íme a szerintünk 10 legjobban sikerült szám, ami elhangzik benne.
Queen: Bohemian Rhapsody
A Queen klasszikusa hatalmas szerepet játszott a film sikerében, de a dal is sok sokat köszönhet Mike Myersék infantilizmusának. A mozi megjelenését követően ugyanis a Bohemian Rhapsody - közel 17 évvel eredeti megjelenése után - ismét felkerült az amerikai slágerlistára és annak egészen a 2. helyéig menetelt, hét pozíciót ráverve egykori 9. helyezésére.
A dalhoz ekkor még egy új videoklip is készült, amelyben a mozi azóta ikonikussá vált headbangelős jelenete és az eredeti kisfilm snittjei keveredtek egyéb Queen-koncertfelvételekkel. Az új verziót 1992-ben a "Legjobb videó egy filmből" kategóriában MTV VMA-díjjal is jutalmazták, a legnagyobb elismerés azonban még magától Freddie Mercurytól érkezett, aki szinte a halálos ágyán nézte meg az ominózus jelenetet és olyan jókat derült rajta, hogy zöld utat adott szerzeménye használatára.
Ugly Kid Joe: Everything About You
A szatirikus humoráról ismert kaliforniai rockbanda dala ugyan végül nem szerepelt a mozi soundtrack albumán, azonban felcsendült a film azon jelenetében, amikor a srácok megérkeznek Stan Mikita fánkozójába. A szám a Wayne's World sikerével párhuzamosan vált az év egyik legnagyobb slágerévé, így aztán legalább annyira hozzátartozik az 1992-es év popkulturájához, mint maga a mozi.
Tia Carrere: Fire
Jimi Hendrix több dala is elhangzik a filmben, a Fire történetesen Tia Carrere, azaz Cassandra és zenekara, a Crucial Taunt előadásában. A banda abban a Gasworks nevű heavy metal klubban játssza el a számot, amelynek beengedő embereként a nemrég elhunyt Meat Loafot láthatjuk egy cameo szerep erejéig.
Wayne itt pillantja meg először álmai nőjét és akkor...
Gary Wright: Dream Weaver
Megszólal az a dal, amely 1976-ban egészen az amerikai slágerlista 2. helyéig jutott a Spooky Tooth egykori billentyűse és fő dalszerzője előadásában. A soul beütésű soft rock szám azonban a filmnek köszönhetően új életre kelt, hiszen a mai 30-as, 40-es generációnak egyet jelent Wayne ábrándozásával Cassandráról. "Az enyém lesz, oh yes. Az enyém lesz". Schwing!
Később többször is felcsendül, legközelebb akkor, amikor...
Tia Carrere: Touch Me
Cassandra és bandája koncertet adnak a lány loftlakásában, ahol immáron egy "saját" számot is eljátszanak. A Touch Me valójában a kevésbé ismert Private Life nevű rockzenekar dala volt, akik 1990-ben - akárcsak néhány jelenettel később a filmbéli banda - még videoklipet is forgattak hozzá. A csapat furcsamód nem lett sikeres, pedig második lemezük - amelyen ez a track is szerepelt - producere egy bizonyos Eddie Van Halen volt...
Cinderella: Hot and Bothered
Szintén még a loftlakásban szólal meg a '80-as évek egyik legsikeresebb hard rock bandájának dala, amely kifejezetten a filmhez készült, és csak később került fel a banda utolsónak bizonyuló, Still Climbing című nagylemezére. A számhoz videoklipet is forgattak a mozi főszereplőinek cameojával, ami akkoriban az MTV sűrűn játszott kisfilmjei közé tartozott, különösen a csatorna heavy metal műsorában, a Headbangers Ballban volt gyakran látható.
The Jimi Hendrix Experience: Foxy Lady
Ismét egy dal a legendás gitárostól, a film egyik legviccesebb jelentében. (Mondjuk melyik NEM az?) A számot az egyik ábrándozása során Garth rakja be egy zenegépbe, majd "táncolja" és tátogja el a fánkozóban, hogy ezzel nyűgözze le álmai nőjét, akit az egykori szépségkirálynő, Donna Dixon alakít. Dana Carvey pedig egyszerűen fenomenális.
Tia Carrere: Why You Wanna Break My Heart
Ismét egy "saját" dal Cassandra zenekarától, azonban ez a szám is egy feldolgozás, ami a kultikus power pop énekes/dalszerző, Dwight Twilley szerzeménye és eredeti verziójában az ő Jungle című lemezén látott napvilágot 1984-ben. A szám először akkor hangzik el, amikor Cassandráék a loft lakásban adják elő, hogy megmutassák újdonsült menedzserüknek, a dörzsölt Benjaminnak, akit Rob Lowe alakít zseniálisan, később pedig akkor, amikor Wayne azzal vádolja meg a lányt, hogy lefekszik a producerrel.
Alice Cooper: Feed My Frankenstein
Wayne és Garth VIP-jegyet kapnak Benjamintól az énekes koncertjére, hogy ezzel vonja el a figyelmüket, amíg ő ráhajt előbbi barátnőjére, Cassandrára. A szám előadása után következik a mozi egyik legjobb jelenete, amikor a legendás shock-rocker egy szürreális cameo erejéig Milwaukee történelméről ad leckét a két főszereplőnek. Ezután hangzik el az azóta szintén szállóigévé vált mondat, miközben a két rocker hajbókol a mester előtt: "Nem vagyunk rá méltók! Nem vagyunk rá méltók!" Epic.
Tia Carrere: Ballroom Blitz
Cassandráék Wayne garázsában játsszák el a Sweet glam rock klasszikusát, hogy ezzel nyűgözzék le Frankie Sharpot, a Sharp lemezkiadó főnökét, aki a limuzinjából figyeli a szóban forgó performanszt, hogy aztán a film három különböző - teljesen agyahagyott - befejezést is felvonultasson. Tia verziója anno kislemezen is megjelent és még egy professzionális videoklip is készült hozzá.
+1: Mike Myers & Dana Carvey: Wayne's World Theme (Extended Version)
És természetesen a fiúk műsorának kihagyhatatlan főcímdala, amit anno az SNL-sketchben ismerhetett meg a közönség, és ami G.E. Smith, a Saturday Night Live zenekar gitárosának segítségével ezúttal már teljes számmá bővült. "It's party time, it's excellent!"