A napokban érkezett a remek hír, hogy végre felszabadult apja gyámsága alól az utóbbi bő 20 év legnagyobb popsztárja, Britney Spears. Az énekesnő, aki az elmúlt 13 évben gyakorlatilag semmilyen döntést nem hozhatott Jamie Spears jóváhagyása nélkül, végre fellélegezhet: a bíróság kimondta, hogy szabad ember, vagyis hozzáférhet vagyonához és magánéletét is úgy élheti, ahogyan csak kedve tartja. Ünnepeljük meg hát most ezt az örömteli hírt az énekes karrierjének áttekintésével, Britney első sikereitől szinte napjainkig.
…Baby One More Time (1998)
A dal, amivel az akkor alig 17 éves lány berobbant a köztudatba és ami új irányba terelte a mainstream popzenét. Több mint 20 országban került a listák élére és 10 millió példányt meghaladó eladási mutatóival minden idők egyik legkelendőbb kislemeze lett. Az ikonikus szó használata pedig egyáltalán nem túlzás esetében, hiszen a szám és a hozzá készült videoklip is igazi mérföldkőnek számít a ’90-es évek popkultúrájában.
Sometimes (1999)
A „…Baby One More Time” után Britney érzelmesebb oldalát is megismerhettük, a malibui tengerparton játszódó kisfilm jeleneteit pedig még a Blink 182 is kiparodizálta az „All the Small Things” című videóklipjében. Bár a szomszéd lány imidzs maradt, ez volt az első alkalom, hogy a rossz nyelvek az énekesnő domborulatait kiemelő, fehér topja láttán terjeszteni kezdték, hogy Britney a két videó forgatása között mellnagyobbításon esett át.
You Drive Me Crazy (1999)
A debütáló album harmadik kislemeze, ami egy mára már igencsak elfelejtett romantikus tinikomédia, az „Őrjítő szerelem” betétdala volt. A szám a filmnél jóval emlékezetesebb maradt, videoklipjében pedig már egy igazán vagány, szexi Britney-t láthattunk.
Oops!... I Did It Again (2000)
Az azonos című második album előfutára, amely végül a 2000-es év egyik legnagyobb slágere lett. A Marson játszódó videoklipje, amelyben Britney egy testhez simuló, piros latex ruhában volt látható, nem kevésbé lett ikonikus, mint maga a dal, és az is kiderült belőle, hogy az énekesnő már nem az az ártatlan tinilány, akit két évvel korábban megismert a világ.
Lucky (2000)
A szomorú módon a későbbi valódi életével számos párhuzamot mutató szám az első volt Britney komolyabb témákat feszegető slágerei közül, melynek főhőse egy ünnepelt sztár, Lucky, akinek habár mindene megvan, amiről egy tinilány csak álmodhat, a pénz és a hírnév ellenére legbelül rettenetesen boldogtalan. Ismerős, nem igaz?
Stronger (2001)
Egy igazi girl power himnusz, benne egy visszautalással legelső slágerére, amiből megtudjuk, hogy az énekesnőt már nem öli meg a magány, ahogyan azt énekelte a „…Baby One More Time” című dala egyik sorában. Az „Oops!... I Did It Again” lemez zeneileg egyik legjobban sikerült dala már egy igazán erős, magabiztos énekesnőt mutat, előrevetítve a következő évek vadócabb, érettebb Britney-jét.
I'm a Slave 4 U (2001)
Az egyszerűen csak „Britney” címen megjelent harmadik album felvezető kislemeze, amelynek produceri munkáit hosszú idő után először nem a Max Martin vezette svéd slágergyár, hanem a Pharrell Williams és Chad Hugo alkotta The Neptunes végezte. De nem csak a hangzás, hanem az énekesnő imidzse is megváltozott: a szomszéd jókislány helyére egy szexi, felnőtt nő lépett.
Toxic (2004)
Ha az „I’m Slave 4U” szexi volt, akkor az énekesnő „In the Zone” című negyedik nagylemezéről kimásolt „Toxic” már maga volt a szexualitás. Videoklipjében Britney meztelen testét mindössze gyémántok takarták, a több mint 1 millió dollárból készült kisfilm pedig fellendítette a popsztár kissé hanyatlóban lévő karrierjét. Az elektropop szám az „Oops!... I Did It Again” óta ugyanis az első Top 10-es slágere lett az Egyesült Államokban és karrierje - ez idáig - egyetlen Grammy-díját is sikerült bezsebelnie vele a Legjobb dance felvétel kategóriában.
Everytime (2004)
Az állítólag ex-szerelme, Justin Timberlake „Cry Me a River” című dalára válaszul írt szomorkás ballada ismét egy művészibb, sérülékenyebb oldaláról mutatta be az énekesnőt, a „Lucky”-hoz hasonlóan a hírnév árnyoldalait feltáró, sokkoló videoklipjét pedig, amelyben Britney öngyilkosságot követ el, nem kisebb név jegyzi rendezőként, mint a legendás fotóművész, David LaChapelle.
Gimme More (2007)
Ki ne emlékezne arra, amikor 2007 februárjának egyik éjjelén Britney egy elektromos hajvágóval kopaszra borotválta a fejét egy fodrászatban, majd eltorzult arccal az ezt lefotózó paparazzikra támadt egy esernyővel. Nagyjából fél évvel később dobta piacra a „Gimme More” című EDM hangzású dalt, s habár a „Blackout” című ötödik album első kislemeze kereskedelmileg nagy sikert aratott, továbbra is azt jelezte, hogy valami nagyon nincs rendben az énekesnővel. A fekete hajú, sztriptízelő Britney ugyanis sokkal inkább ébresztett sajnálatot és adott okot aggodalomra, mintsem volt kívánatos és vonzó. Amikor pedig a dalt az MTV VMA-gálán is előadta, a playback performanszt minden idők egyik legrosszabbjának ítélték a kritikusok.
Womanizer (2008)
Az énekesnő főnixmadárként éledt újra hamvaiból a „Circus” című hatodik nagylemezét felvezető lendületes dallal, ami a „…Baby One More Time” óta az első #1 slágere lett az Egyesült Államokban. Videoklipjében ismét egy szexi, szőke - és meztelen - Britney-t láthattunk, aki ezzel jelezte a világnak, hogy visszatért és erősebb, mint valaha.
Hold it Against Me (2011)
A Katy Perry által inspirált és eredetileg neki szánt dal végül Britney-nél landolt és az énekesnő negyedik listavezető kislemeze lett a tengerentúlon. A régi barát, a svéd Max Martin és az amerikai Dr. Luke által írt szám stílusa továbbra is elektronikus pop maradt, a korszaknak megfelelő dubstepes beütéssel, megmutatva, hogy az énekesnő a „Femme Fatale” című hetedik nagylemezén is halad a korral és továbbra is számolni kell vele a popzene legnagyobbjai között.
Till the World Ends (2011)
A világvége ihlette számban Max Martin és Dr. Luke mellett a szerzők közt találjuk Keshát is, aki Nicki Minajjal együtt a dal remix változatában előadóként is szerepet kapott. Az electro dance stílusú kislemez egészen a harmadik helyig jutott az Egyesült Államokban, folytatva Britney harmadvirágzását.
Work B**ch (2013)
Az énekesnő „Britney Jean” című nyolcadik nagylemezét beharangozó tételében már nyoma sem volt a klasszikus slágereire jellemző fogós dallamoknak és nagy refréneknek. A bugyuta, elektro stílusú kislemez ugyan világszerte sikeresnek bizonyult, maga az album hatalmasat bukott: a még néhány évvel korábban is milliós eladásokat produkáló popsztár ezúttal épphogy képes volt elérni az aranylemez státuszt az Egyesült Államokban.
Make Me ft. G-Eazy (2016)
Britney utoljára 2016-ban jelentkezett új stúdióanyaggal, „Glory” címmel, ami már a kilencedik volt nagylemezei sorában. A korongról kimásolt, a rapper G-Eazy közreműködésével készült első dal zeneileg mindenképp előrelépést jelentett legutóbbi munkáihoz képest, hiszen visszatértek a dallamok, videoklipjében pedig ismét egy remek formában lévő, szexi, de nem közönséges énekesnőt láthattunk.
Kíváncsiak vagyunk, mit hoz a jövő Britney számára és reméljük, hogy a hőn áhított szabadság a zenei munkásságára is jó hatással lesz majd.