A TV2 és az RTL is reagált Suhajda Szilárd hegymászó tragédiájára, mindkét kereskedelmi csatorna műsorára tűzött egy-egy hegymászós filmet. Lássuk, mennyire szerették a nézők.
A TV2 rendkívüli műsorváltozással harangozta be, hogy szombat este műsorra tűzi az Everest című hegymászós filmet – aminek apropóját Suhajda Szilárd tragédiája és az így keletkezett óriási médiavisszhang adta, mindemellett az is vezethette a műsorszerkesztők kezét, hogy az átlagember is beleláthasson és egy kicsit megérthesse, min megy keresztül egy hegymászó a hegycsúcson.
Szombat este tehát a TV2-n főműsoridőben az Everest című filmet sugározták, míg az RTL-en A mi kis falunk aktuális epizódját. Bár A mi kis falunkat mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében többen választották, mint az Everestet, de mivel az utóbbi sokkal hosszabb film, mint az RTL sorozatának epizódja,
így ezzel a szombat estét is sikerült megnyernie a TV2-nek.
Ezt pedig úgy tudták behúzni, hogy az átlagos szombati filmekhez képest azért sokkal többen nézték az Everestet, viszont az RTL-en A mi kis falunk után következő Mr. és Mrs. Smith nem vonzotta a nézőket. Mivel A mi kis falunk csak egyórás, szemben a TV2-n sugárzott Everesttel, ami a reklámokkal együtt este 8 órától majdnem 11 óráig, tehát a főműsoridő végéig „befoglalta” a TV2 műsorát, egyértelműen a TV2 került ki győztesen.
Ez azért is szokatlan, mert a szombati napot – a hétköznapokkal ellentétben – még általában sikerül megnyernie az RTL-nek A mi kis falunkkal, múlt héten viszont nem ez volt a helyzet. A mi kis falunk ennek ellenére egészen jó eredményeket produkált: a fiatalok körében 167 ezren nézték az aktuális epizódot (19,% SHR), ezzel a hét negyedik legnézettebb műsora lett. A teljes lakosság körében 565 ezren kapcsoltak az RTL sorozatára (19% SHR), ez pedig ebben a célcsoportban a 13 helyezést eredményezte.
Ehhez képest az Everestet a fiatalok körében 133 ezren nézték (14,6% SHR), amivel a 11. helyen végzett a film a héten a legnézettebb műsorok listáján, a teljes lakosság körében 340 ezren voltak rá kíváncsiak (11,7% SHR), ez pedig a toplistán a 41. helyet jelentette. A mi kis falunk után következő Mr. és Mrs. Smith-t a fiatalok körében mindössze 90 ezren követték figyelemmel, a teljes lakosság körében pedig 220 ezren volt rá kíváncsiak.
Vasárnap az RTL tűzött műsorra egy hegymászós filmet, a Magasságok és mélységek című magyar alkotást, aminek ráadásul ez volt a tévépremierje. A magyar film Erőss Zsolt magyar hegymászóról és özvegyéről, Sterczer Hildáról, gyászról, gyászfeldolgozásról szól. Talán ez az a film, ami még közelebb hozhatta volna a nézőket ahhoz, hogy megérthessék, és egy hegymászó szemszögéből láthassák ezt a világot, viszont
erre a filmre sokkal kevesebben voltak kíváncsiak, mint az amerikai Everestre:
a Magasságok és mélységek a fiatalok körében valamivel több mint 101 ezer nézőt vonzott (10,6% SHR), a teljes lakosság körében 233 ezret (11,7% SHR). A fiatalok körében ez a nézőszám a 36. helyre volt elég, a teljes lakosság körében nem fért fel az 50 legnézettebb műsor listájára. A TV2-n ezzel egy időben a Jumanji – Vár a dzsungel című amerikai filmet vetítették, amely meg is nyerte a vasárnapi nézettségi versenyt 131 ezer nézővel a fiataloknál, 241 ezer nézővel a 4 évnél idősebbek körében.
A TV2 tehát hozta a szombatot és a vasárnapot is, a hétköznapokról már nem is beszélve.
Merthogy folytatódik az RTL vetélkedője, a Tippelj és vidd el! mélyrepülése, ami már szinte a földet súrolja. Az előző heti gyatra eredményeket is sikerült alulmúlnia, és a fiatalok körében az átlagos nézőszám már százezer alá süllyedt: az előző héten még 125 ezren néztek egy-egy adást, ez a múlt hétre 96 ezerre apadt, a közönségarány 13 százalékról 10,7 százalékra süllyedt. A teljes lakosság körében az előző heti 373 ezres nézőszám múlt hétre 333 ezerre csökkent, a közönségarány 11,6 százalékról 10,4 százalékra.
Múlt héten a Szerencsekerék is veszített nézőszámából:
168 ezren néztek egy adást átlagosan, ami 19,1 százalékos közönségarányt jelentett – a fiatalok körében (előző héten: 200 ezer néző, 21,7% SHR). A teljes lakosság körében 719 ezren néztek egy adást múlt héten (előző héten 741 ezer néző; 23,3% SHR).
Azért nem kell aggódnia a TV2-nek a csökkenés miatt, mert a toplistán a Szerencsekerék-adások még mindig rendre az első helyen érnek célba mindkét célcsoportban. A fiatalok körében az első két helyen egy-egy Szerencsekerék adás áll, harmadik helyen ért célba a Sevilla – Róma labdarúgó mérkőzés az M4-en 172 322 nézővel és 20,7 százalékos közönségaránnyal, negyedik lett A mi kis falunk, ezután pedig a Szerencsekerék maradék három adása foglalja el a lista ötödik, hatodik és hetedik helyét. Nyolcadik lett a Forma 1-es futam Spanyol nagydíj, kilencedik egy RTL-Híradó, tizedik egy Tények, majd a tizenegyediken az Everest és tizenkettediken a Jumanji végzett. A Tippelj és vidd el! legnézettebb adása a huszonkettedik lett.
A teljes lakosság körében az első öt helyen a Szerencsekerék öt adása áll,
majd a következő öt helyen a hétköznapokon sugárzott Tények-adások következnek. A múlt hét legnézettebb RTL-es műsora, a hétfői RTL Híradó a tizenegyedik helyen ért célba. A Tippelj és vidd el! legnézettebb adása ebben a célcsoportban a 35. helyen végzett, ennél volt olyan délutáni műsorsávos sorozat, ami megelőzte: A sors útvesztői című szappanopera egyik adása a 34. helyezett lett.
A fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében a TV2 nyert 14,7 százalékkal, az RTL lett a műásodik 11,6 százalékkal. A nagy kérdés, hogy az RTL akar-e változtatni ezen a vesztes műsorstruktúrán, és ha igen, mikor és persze a még nagyobb kérdés, hogy mire cserélné a Tippelj és vidd el!-t.