A “magyar Piedone”, azaz Ötvös Csöpi kalandjai megunhatatlan klasszikusok, a sorozat eredeti filmjei hűen követik a nagy előd receptjét: emlékezetes mellékszereplők, vicces bunyók és az elmaradhatatlan kisgyerek.
Bujtor István egy tévéműsorban azt mesélte, hogy maga Bud Spencer javasolta neki, hogy készítsen magyar környezetben játszódó Piedone-filmet. A nagy pofonosztó legendás sorozatának első darabja még kicsit más, mint a későbbi epizódok: jóval komolyabb és tragikusabb. A Piedone Hongkongban című folytatásban azonban már megjelent egy kisgyerek, és a további két részben már egyértelműen családi sorozattá vált a krimisorozat. Bujtor A Pogány Madonna után ezt a mintát követte, és a balatoni kalamajkák állandó kellékévé vált a szerethető, de komisz kisgyerek.
A Hamis a baba a sorozat negyedik darabja, amiben egy kábítószercsempészeknek gyűlik meg a baja Ötvös Csöpivel, és elmaradhatatlan társával, a kétballábas, ám önmaga nagyszerűségével mindig elégedett Kardos doktorral. Noha Bujtor kiváló színész volt, mégis Kern András bolondozása az emlékezetesebb. Ebben a részben is visszatér a sorozat egyik legkiválóbb mellészereplője, a mindennel seftelő Purci úr is, aki ugye még a nehéztüzérséget is beveti. Nem, nem a “szovjet barátaitól” kapott tankot, hanem magát a BM-et, azaz Bögyös Macát.
Bujtor az első két részt még nem egyedül rendezte, de többit igen - és ez sajnos meg is látszik, ugyanis nem valami jó rendező (ez legjobban A három testőr Afrikában című Rejtő-adaptációnál látszik). Ennek ellenére szórakoztató a Hamis a baba is, és kiváló lenyomata a közvetlenül a rendszerváltás utáni életnek, így a kor iránt nosztalgiázók számára is remek mulatság.
A kétezres évek legelején, a magyar filmgyártás mélypontján Bujtor még megtoldotta három folytatással (Zsaruvér és csigavér) Ötvös Csöpi kalandjait, de azok már a nézhetetlenül borzalmas kategóriába tartoztak.