Egy dúsgazdag család ölel a keblére egy szerény sorból származó lányt, de az egész egy csapda, egy beteg játék része. Csakhogy elszámították magukat, és ez a lány meg tudja védeni magát.
Egy, a vagyonát eredetileg játékgyártóként megalapozó, dúsgazdag család egyik fiatal örököse hazahozza fiatal jegyesét a fényűző családi majorságba. Gyorsan meg is tartják az esküvőt ott helyben, majd közlik a lánnyal, Grace-szel (Samara Weaving) –, hogy éjfélkor lesz egy kis családi összeröffenés. Ahol majd együtt játszanak, azt még nem tudni, mit, majd eldönti azt a família vagyonát különös módon megalapozó titokzatos kis doboz, ami minden új családtagnak új kártyát dob ki: van, akinek sakkot, van, akinek dámát és van, akinek bújócskát. Ám míg az előzőek ártatlan társasjátékok, az utóbbi vérre megy, a balszerencsés Grace vérére, akinek ugyan nem esik le elsőre a tantusz, hiszen jövendőbelije nem volt olyan jó fej, hogy beavassa a részletekbe, de nemes ellenfélnek bizonyul. Vagy nem is annyira nemesnek, inkább keménynek.
Az ugye régi filmes klisé – és nyilván van némi köze a valósághoz is -, hogy minél gazdagabb egy szereplő, annál gonoszabb, és erre épül az Aki bújt (2019) is. Meg egy olyan kifacsart, gonosz humorra, amibe elég sok minden belefér, mert ugye ne feltételezzük, hogy az adott dúsgazdag család tagjai odavannak egymásért, ami szintén régi filmes klisé, lásd a szintén remek Tőrbe ejtve még ugyanebből az évből. Lesz is pár csúnya haláleset és fatális véletlen, árulás és megcsalatás, a rossz pedig sokszorosan is elnyeri a méltó büntetését. A kifacsart esküvős sztorikhoz bizarr módon vonzódó Matt Bettinelli-Olpin és Tyler Gillett (Az ördög ivadéka) rendezőpáros nem is akarta feltalálni a spanyolviaszt és valami egyedit alkotni, hanem letettek egy tisztességesen összerakott, de nagyon szórakoztató iparos munkát, benne néhány nagyon jól eltalált és megcsinált jelenettel, és rengeteg, oly' régóta ismert horrorfilmes klisével és fordulattal.
És egy remekül eltalált hősnővel, aki olyan, mintha egyenesen a „Hogyan találjunk horrorfilmünkhöz közepesen ismert, viszonylag átlagos kinézetű és megfizethető színésznőt?” ismertető lapjaiból lépett volna ki, mégis az átlagosnál jóval szórakoztatóbb. A sokszor a szegény ember Margot Robbie-jaként emlegetett ausztrál Samara Weaving – és ezt a jelzőt mostanában sokakra sütik el -, aki mellesleg Hugo „Mr. Smith” Weaving unokahúga, pont a megfelelő módon csinos, talpraesett, aktuális lelkiállapotát pedig mindig jól tükrözi az egyre véresebb és mocskosabb menyasszonyi ruha. Amihez meglepően jól megy a tornacipő! Elérhető az HBO GO-n is!