Vasárnap az RTL és a TV2 két nagyvadja csapott össze.
Előző héten még azt kérdeztük (magunktól), hogy vajon mi történhetett a Sztárban sztárral, hiszen az új évad első adása egyik vizsgált célcsoportban sem végzett az első helyen, pedig azt szoktuk meg, hogy ha fut a TV2 showműsora, akkor az minimum a teljes lakosság körében rendre az első helyen végez. Nos, jelentjük, a második adásra összeszedte magát a műsor, és mind a fiatalok,
mind a teljes lakosság körében az első helyen végzett.
A 18 és 49 év közöttiek körében 296 371-en ültek le este a tévé elé a TV2 showműsorához, a közönségarány is rendkívül magas 25,3 százalékos volt, a teljes lakosság körében még ennél is magasabb, 27,1 százalék és 923 460 néző az est mérlege. Ez pedig azt is jelenti, hogy a hetek óta első helyen végző Cápák közöttet is ledarálta: az üzleti showműsor a második helyen végzett 292 435 nézővel és 22 százalékos közönségaránnyal – a fiatalok körében.
A Szerencsekerék is tartja magát, sőt! Az eddig is elképesztő nézettséget produkáló műsor még rátett egy lapáttal, és még az előző heti eredményeit is felülmúlta: a fiatalok körében 230 171-ről 244 942-re tudta növelni egy adás átlagos nézőszámát, a közönségarány 20,8 százalékról 21,5 százalékra emelkedett. A teljes lakosság körében az előző heti átlagos 888 146-as nézőszámot 915 337-ra tudta duzzasztani, a közönségarány 24,1 százalékról 25,1 százalékra nőtt.
Az RTL-en futó Drága örökösök ezzel párhuzamosan veszített nézettségéből, mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében, nem tudja állni a sarat a Szerencsekerékkel szemben. A TV2 (majdnem) új napi sorozata, a Hazatalálsz nézőszáma nagyjából beállt a fiatalok körében (múlt héten 146 597-en néztek egy-egy adást), és ez két-három hete nem változik, vagyis kialakult egy nézői bázis, ami nem csökken, de nem is emelkedik. A teljes lakosság körében viszont még mindig megfigyelhető a lemorzsolódás: az előző heti 569 375-ről 536 845-re csökkent a napi átlagos nézőszám, a közönségarány 18,1-ről 17,5 százalékra zsugorodott.
És akkor lássuk a toplistákat, vagyis a múlt hét legnézettebb műsorait sorrendben! Ahogy azt már fentebb leírtuk, mind a teljes lakosság, mind a fiatalok körében a Sztárban sztár győzedelmeskedett, másodiktól a hatodik helyig a múlt hét összes Szerencsekerék adása felsorakozott, már ami a teljes lakosságot illeti. A hetediktől a tizenegyedik helyig a Tények adásai állnak, tizenkettedik helyen a szerdai Tények Plusz végzett.
Az első RTL-es műsort a tizenharmadik helyen találjuk: a vasárnapi RTL-Híradó lett a csatorna legnézettebb műsora múlt héten ebben a célcsoportban
743 649 nézővel és 20,9 százalékos közönségaránnyal, rögtön utána következik még egy Híradó, a többi néma csend. A következő RTL-es műsor, ami nem Híradó, a huszonhatodik helyen ért célba – ez pedig a Cápák között volt 632 859 nézővel és 15,7 százalékos közönségaránnyal. Ez a műsor a fiatalok körében sokkal-sokkal népszerűbb, és mint azt fentebb is írtuk, abban a célcsoportban a második helyen ért célba. Ezek az eredmények pedig azt is jelentik, hogy az RTL megint elveszni látszik, a hétköznapokon nem tud olyan műsort kínálni, amire ráharapnának a nézők, a hétvégi Gólkirályság és a Cápák között mérsékelt sikereket ér el, a TV2-es Sztárban sztár indulásával már a vasárnapról is le kell mondania.
A 18 és 49 év közöttiek körében a legnézettebb Sztárban sztár és a második helyen álló Cápák közöttet az öt Szerencsekerék-adás követi, nyolcadik lett a vasárnapi RTL-Híradó, míg a szombati Gólkirályság című sorozat a tizenkettedik helyen ért célba 195 010 nézővel és 16,8 százalékos közönségaránnyal. Az epizód a teljes lakosság körében már korántsem végzett ilyen elöl: 599 071 nézővel ott csak a huszonhetedik helyet tudták megcsípni.
Ezek az eredmények pedig azt is jelentik, hogy az RTL megint elveszni látszik, a hétköznapokon nem tud olyan műsort kínálni, amire ráharapnának a nézők, a hétvégi Gólkirályság és a Cápák között mérsékelt sikereket ér el, a TV2-es Sztárban sztár indulásával már a vasárnapról is le kell mondania.
Mindez a főműsoridőben, a fiatalok körében mért közönségarányokon is meglátszik, a TV2 17,8 százalékot, míg az RTL csupán 13,5 százalékot ért el, és a megnyert esték számát tekintve is elég csehül áll: 2023-ban eddig 40 estét nyert a TV2, 16 estét az RTL, szóval teljesen megfordult az eddigi trend, és a TV2 diktálja az iramot, amit az RTL eddig nem volt képes lekövetni. Kíváncsian várjuk, milyen műsorral tudnak előrukkolni, ami lekörözheti a TV2-t.