Még 7 idegesítő karakter a tévéből

Kedvenc sorozatainkban szándékosan vagy pont az alkotói szándék ellenére rengeteg az idegesítő figura – így múltkori válogatásunk után újabb pofozni való, gyűlöletes karaktereket találtunk.

June Osborne (A szolgálólány meséje)

A Margaret Atwood kegyetlen disztópiáján alapuló, ám attól eltérően végtelenre nyújtott sorozatban a sokat szenvedő főhősnővel, June-nal elvileg szimpatizálnunk kéne, de ez az első évad után egyre inkább nehezére esett a nézőknek. Nemcsak amiatt, mert a nőket tenyészállatként tartó önkényuralmi rendszerben senyvedő figurának magának is rengeteg megkérdőjelezhető döntése és cselekedete volt, hanem az őt megjelenítő színésznő, Elisabeth Moss játéka miatt is.

A széria évadai során a sztár színészi eszköztára fokozatosan a kifejezéstelen arccal való bámulásra és a gonoszul egyenesen a kamerába nézésre redukálódott,

ami olyan elcsépeltté vált, és az alkotók annyira túlhasználták, hogy legszívesebben belebokszoltunk volna a képernyőbe, amikor megláttuk Moss vélhetően eltökéltnek szánt arcát.

Forrás: HBO Max

 

Ned Flanders (A Simpson család)

A szolgálólány meséje June-jától eltérően ebben a rekordhosszú animációs sorozatban ezt az irritáló figurát mindig is idegesítő karakternek szánták – de az évadok során az alkotók még erre is alaposan rádurvítottak.

Eleinte Ned nem volt más mint Homer bosszantó kis mitugrász szomszédja, akiben az volt a legzavaróbb, mennyire tenyérbe mászóan optimistán tekint a dolgokra.

Aztán telt-múlt az idő, és Nedből egy olyan vallási megszállott karakter lett, aki mindenkit lenéz, aki nem azonosul a hitével. Ezt a(z anti)hőst azonban legalább a széria főhősével együtt lehet utálni, hiszen a sztori szerint Homer írt egyszer egy dalocskát Everybody Hates Ned Flanders címmel (amit egyébként még Emmy-díjra is jelöltek a legjobb zene és szöveg kategóriában).


Scrappy-Doo (Scooby-Doo)

Az amerikai szaksajtóban külön kifejezést találtak arra, amikor a sorozatalkotók úgy próbálják meg népszerűvé tenni a szériát a szokásosnál szélesebb közönségrétegnél, hogy beleírnak egy új, fiatal és cukinak szánt karaktert.

A jelenség neve Oliver kuzin-szindróma,

ami onnan ered, hogy a tévétörténelem során először A Brady család című népszerű hetvenes évekbeli szappanoperában éltek ezzel a fogással akkor, amikor bevezették a bűbájos Oliver kuzin figuráját, akitől azonban a közönség egy emberként mászott a falra.


Az Oliver kuzin-szindróma nem idegen az animációs sorozatok világától sem, amire a legjobb példa a Scooby-Doo Scrappy-Doo nevű kiskutyafigurája, aki csak rajzon cuki, a cselekményben sokkal inkább kellemetlenkedő betolakodóként funkcionált.

Az embereket annyira idegesítette a jelenléte, hogy mindenki megkönnyebbült, amikor SPOILER! a 2002-es élőszereplős filmverzióban kiderült, hogy Scrappy-Doo valójában gonosz karakter.

 

Akiktől szintén a falra mászunk

Ők minden idők legirritálóbb tévés karakterei

Nemcsak a filmek bővelkednek az idegesítő figurákban, a tévétörténelemben talán még több ilyet találunk. Így múltkori két filmes válogatásunk után fogadjátok gyűlölettel azokat a karaktereket a sorozatokból, akiktől egyszerűen a falra mászunk.

Tovább


Carrie (Szex és New York)

Ha őszinték akarunk lenni, a csajsorozat négyes fogatából minden bizonnyal még a rajongók is idegesítőnek találnak egy-egy főhősnőt (ha nem az összeset). Valakit Miranda okoskodása, mást Charlotte körülményeskedése és álszenteskedése, megint mást Samantha arcunkba tolt túlfűtöttsége irritál – mi azonban leginkább a széria abszolút főhősétől, Carrie-től megyünk a falnak, aki

folyamatosan kritizál és elítél másokat, miközben ő maga az, aki rosszul éli az életét, és hibás döntéseket hibás döntésekre halmoz.

S miközben nagy szerelme, Mr. Big folyamatosan átveri, ő maga többször is előadja ugyanezt szegény Aidannel: először bevallja neki, hogy megcsalta Mr. Biggel, másodjára pedig meggondolja magát, amikor a férfi feleségül akarja venni. Nagyon kíváncsiak vagyunk, milyen irányba lehet terelni ezt az – egyértelműen Carrie miatt – alapjaiban toxikus kapcsolatot az És egyszer csak… második évadában.

Forrás: HBO

 

Rue (Eufória)

Az HBO súlyos kamaszdrámájának Zendaya által megformált főhősnőjét az első évadban még szerettük és sajnáltuk, amiért édesapja halála után még igen zsenge korában rászokott a drogokra, majd az évad végén SPOILER! még az egyetlen ember is magára hagyja, akit igazán szeret. Rue-nak persze már az első évadban vannak dolgai, a második évadban azonban az alkotók kissé túllőttek a célon, így a nézők már semmi szeretni valót nem találhattak a karakterben. Rendkívül tenyérbe mászó, hogy függősége miatt a figura mindenkitől elvárja, hogy megértse, ő ellenben

mindenkinek egyenesen belefosik a képébe;

az édesanyja és kishúga jelenlétében előadott őrjöngésjelenetet, majd az azt követő utcai ámokfutást nézve pedig (valószínűleg nem egyedüliekként) azt kívántuk, bár tényleg ütné el egy autó.


Alan Harper (Két pasi – meg egy kicsi)

Ezt a közepes minősége ellenére is rendkívül népszerű sitcomot nézve érdekes módon senkinek sem szúrt szemet, hogy egy csontkovácsként dolgozó felnőtt férfi mégis miért élősködik éveken keresztül a bátyja nyakán. A Jon Cryer által megformált Alan eleinte még élvezte a nézői szimpátiát, mert ugyan gyakran keverte magát kínos szituációkba, könnyű volt vele együttérezni, mivel pont egy váláson próbálta túltenni magát, kisfiával az oldalán. A későbbiekben azonban elkezdett nagyon idegesítővé válni a férfi folytonos nyavalygása, a sok elpuskázott kapcsolata, amiket látva élünk a gyanúperrel, hogy ennek az önsorsrontásnak az az oka, hogy

a karakter élvezi a mártírkodást.

Forrás: HBO Max


Ez azonban olyan irritálóvá vált a nézőknek, hogy amikor Charlie karakterét az őt megformáló Charlie Sheen botrányai miatt ki kellett írni a sorozatból, az alkotók nem Alant tették meg kizárólagos főhősnek, hanem inkább bevezettek egy teljesen új karaktert: az Ashton Kutcher által alakított milliárdost, Waldent, aki a sztori szerint megvette SPOILER! az elhunyt Charlie házát. Kutcherrel Sheen helyett persze a műsor már nem volt a régi, de még így is jobb volt, mintha Alan lett volna a húzókarakter

– a producerek valószínűleg tudták, hogy lázadás törne ki, ha ezt a tenyérbe mászó fickót önmagában kéne néznie a közönségnek.


Susan Mayer-Delfino (Született feleségek)

Amikor új szomszédként szó szerint meztelenül felbukkant a Lila akác közben, Susan (Teri Hatcher) naivitása, ügyetlensége és gyámoltalansága még kifejezetten imádni való volt. Aztán ahogy a szappanopera egyre sötétebbé vált, többen is meghaltak a karakter közvetlen közelében, ő mégsem fejlődött sehova, és elkezdett egyre fárasztóbbá válni, hogy a figura minden történés dacára folyamatosan azt hiszi, hogy róla szól minden, és ő van a középpontban.

Annyira a saját s*ggében hordja a fejét, hogy megkockáztatnánk még az önző és az energiavámpír jelzőket is vele kapcsolatban.



(via Insider, Best Life, Entertainment Weekly)

 

A filmekben is szép számmal van belőlük

Még 7 idegesítő karakter a filmtörténelemből

Jöhet még hét filmes figura, akiket az alkotók egyáltalán nem szántak gonosznak, ellenszenvesnek, irritálónak vagy gyűlöletesnek, a nézők legszívesebben mégis pofán vágnák őket?

Tovább