Ők minden idők legirritálóbb tévés karakterei

Nemcsak a filmek bővelkednek az idegesítő figurákban, a tévétörténelemben talán még több ilyet találunk. Így múltkori két filmes válogatásunk után fogadjátok gyűlölettel azokat a karaktereket a sorozatokból, akiktől egyszerűen a falra mászunk.

Janice (Jóbarátok)

Ha az idegesítés energiaforrás lenne, Janice fülsiketítő nevetésével akár egy közepes méretű várost lehetne ellátni árammal. A tapintatlan és tapadós nőszemély (státuszát tekintve Chandler exe) a jó barátok számtalan fontos személyes jellegű eseményét tette tönkre a felbukkanásával, legyen szó akár Chandler és Monica kapcsolatának alakulásáról, akár Rachel szüléséről, ahol szintén a legalkalmatlanabb időpontban tűnt fel (az mondjuk mellette szól, hogy ő is épp szülni volt a helyszínen).


De persze közel sem ez a szándékosan idegesítőnek megírt komikus figura az egyetlen irritáló személy a sorozatban, hiszen

a főhősök közül szinte mindegyiknek van valamilyen rendkívül zavaró tulajdonsága:

Monica rendmániája és kényszeressége, Chandler állandó poénkodása, Ross folyamatos mártírkodása, Joey elképesztő ostobasága vagy Rachel önzése is sokaknál verte ki a biztosítékot; és lehet, hogy az alkotók Phoebe-t bűbájos karakternek szánták, de néha már annyira elvarázsolt volt, hogy tényleg a falra másztunk tőle.


Ted Mosby (Így jártam anyátokkal)

Habár az alkotói szándék szerint a népszerű romkomszéria főhőse és narrátora kedves, gyengéd és melegszívű fickó, aki javíthatatlanul romantikus, a gyakorlatban ez úgy működött, hogy a legtöbbször kontrollmániásnak és féltékenynek bizonyult, és barátságaiban sem volt épp a leglojálisabb. A legidegesítőbb tulajdonsága mégis az volt, hogy olyan megszállottan próbálta megtalálni az igazit, hogy számos barátnőjelöltön egyszerűen átgázolt vagy szívtelenül kukázta őket, amikor azt gondolta, hogy mégsem ők a tökéletesek a számára. Mindezt súlyosbítja, hogy

a karakter még csak nem is volt igazán izgalmas: bármelyik barátja, akár a csajozógép Barney, akár a Marshall és Lily páros, de még Robin is sokkal érdekesebb volt nála

– mégis végig ő állt a középpontban.

Forrás: Disney+

 

Dr. Peter Benton (Vészhelyzet)

Ez az Eriq La Salle által megformált figura a kórházsorozatban nem egyszerűen a legkevésbé szerethető karakter volt, akivel a nézők talán a legnehezebben tudtak azonosulni, de a cselekmény során

szinte végig úgy viselkedett, mint akinek zabszem van a s*ggében.

Benton kétségtelenül tehetséges sebész, és hát a sürgősségi osztály valóban nem egy vidám hely, de ennek a fickónak aztán tényleg mindig mindennel baja volt, és örökös nyavalygásával igazi energiavámpírként szinte folyton lehúzta az emberek (mind a nézők, mind a sorozatbeli hősök) hangulatát.

Forrás: Chris Haston / NBCU Photo Bank / NBCUniversal via Getty Images

 

Mozis idegesítőek

A 7 legidegesítőbb filmes karakter

Azokat a figurákat gyűjtöttük össze, akiket az alkotók nem szántak gonosznak, mégis a legszívesebben megölnénk őket, annyira irritálóak.

Tovább

 

Sheldon Cooper (Agymenők)

Sheldon talán még annak is erősen próbálta tette a türelmét, aki hatalmas rajongója volt ennek a népszerű sitcomnak. Még ha azt vesszük (amit egyébként sosem mondtak ki egyértelműen), hogy a karakter esetleg Asperger-szindrómában vagy az autista spektrumzavar más, enyhébb formájában szenved, akkor is nehéz volt elviselni azt a fajta egomán, arrogáns, gyakran kifejezetten nárcisztikus viselkedést, amit ez a nagyra nőtt gyerek tanúsított. Igen, tudjuk, hogy briliáns tudós, extrém magas IQ-val, de attól még nem kéne önzőnek és érzéketlennek lennie a barátaival. Az ifjú Sheldon című spinoffsorozatban ugyan közelebb kerülhetünk a figurához, és kapunk némi betekintést abba, hogy miért lett belőle ilyen felnőtt

– de az az igazság, hogy a legtöbbször ott is, már gyerekként egy idegesítő, egocentrikus és önimádó kis p*cs.

Forrás: HBO Max

 

Dawson (Dawson és a haverok)

Szögezzük le, hogy semmi baj nincs azzal, ha egy férfi érzékeny, de a Dawson és a haverok címszereplője annyira túlzásba vitte a drámázást, hogy az még a hardcore rajongóknál is gyakran kiverte a biztosítékot (nem véletlenül születtek az azóta is töretlenül népszerű mémek a sírástól eltorzult arcú szereplőről). Érzékenysége és romantikus lelke miatt ráadásul a hős (aki közel sem volt elég szerethető hozzá, hogy ő legyen a széria központi karaktere) feljogosítva érezte magát arra, hogy többnek gondolja magát másoknál.

Ezenkívül az sem volt túl szimpatikus vonása, hogy nagyon szeretett áldozatszerepben tetszelegni, és amiatt keseregni, hogy milyen rossz is az élete (ami egyébként nem volt igaz).

Aki azonosulni tud a Dawson iránti ellenszenvvel, annak íme egy Tumblr-oldal, amit teljes egészében annak szenteltek, milyen kibírhatatlan figura is ez a fickó.

Forrás: Viasat3

 

Hannah Horvath (Csajok)

Bár szoros a verseny, mert a gyakran elég idétlen Shoshanna, a minden bizonnyal nárcisztikus személyiségzavarban szenvedő Jessa és az önimádó Marnie is erősen próbára teszi a nézői (és a sorozat világában a baráti) türelmet, egyértelműen a főhősnő a legidegesítőbb karakter az egész sorozatban. A cselekmény elején még az érzelmileg és anyagilag a szülein élősködő Hannah folyamatosan panaszkodik, extrém figyelmet igényel,

és nyilvánvalóan többféle mentális problémával is küzd, igaz, vélhetően mindegyiknek csak kezdődő stádiumában jár.


Nem mindig megértő mások problémáival kapcsolatban, önmagával szemben viszont mindenkitől abszolút megértést és támogatást vár. Mindehhez képest apróság, hogy minden bizonnyal hipochonder, és mivel nem tudja, mi áll jól neki, gyakran teszi nevetségessé magát öltözködésével is. Továbbá ahhoz képest, hogy írói szerepben tetszeleg, a valóságban elég szerény mennyiségű produktumot sikerül letennie az asztalra; Adam nevű pasijával pedig elég alaposan kibabrál. A ScreenRant szerint Hannah figurája annyira elviselhetetlen, hogy nem kevesebb mint tíz pontban foglalták össze a karakter legnagyobb hibáit.


Rory Gilmore (Szívek szállodája)

Habár ez a romantikus sorozat úgy indult, hogy Rory egy szerethető jókislány, aki jól tanul, aranyos az anyukájával és nagyon rendben van az erkölcsi iránytűje, a cselekmény folyamán a karakter nagyon rossz irányba változott.

Egy érzelmileg követelőző hárpia lett belőle,

aki mások érzelmeire viszont nincs tekintettel. Rendszeresen visszaélt például azzal, hogy az anyja a legjobb barátnője, így simán belefért, hogy nem ment el Lorelei diplomaosztójára, helyette inkább lelépett egy fiúval. De Rory az életében felbukkanó férfiakkal sem bánt mindig megfelelően: lefeküdt az exével, Deannel, amikor az már házas volt, és játszadozott az érzéseivel.

Egy másik volt pasijával, Logannel pedig azt játszotta el, hogy dühödten számonkérte rajta, hogy miért csalja meg, holott ők ketten már egyértelműen nem voltak együtt.
Forrás: Warner Bros. / Hulton Archive / Getty Images


A kezdeti szimpátia után az Alexis Bledel által megformált lány így fokról fokra elveszítette a nézők rokonszenvét, hiszen elkezdett úgy viselkedni, mint akinek az életben minden jár, és tehetős nagyszüleitől sokszor tényleg meg is kapott mindent (bevásárolták például egy magán-középiskolába és egy elit egyetemre is). Hogy ennek az elkényeztetésnek mi lett az eredménye, az a netflixes folytatásból, a Szívek szállodája: Egy év az életünkből című minisorozatból derült ki, amelyben azt láthattuk, hogy Rory élete 32 évesen (is) totális katasztrófa – és továbbra sem bánik megfelelően az emberekkel.


(via Entertainment Weekly, cbr.com, Insider)

 

Még több agyf*sz

Még 7 idegesítő karakter a filmtörténelemből

Jöhet még hét filmes figura, akiket az alkotók egyáltalán nem szántak gonosznak, ellenszenvesnek, irritálónak vagy gyűlöletesnek, a nézők legszívesebben mégis pofán vágnák őket?

Tovább