A video-vendégkönyv szolgáltatás ötletét szerették a Cápák, de a cégértékkel komoly problémáik voltak.
Kürtőskalács minden alkalomra
A kürtőskalács státuszát szeretné még magasabbra emelni Korolovszki Norbert, a Kürtős Legenda tulajdonosa. A vállalkozó úgy érzi, ez a fesztiválokon és szabadtéri eseményeken nagy népszerűségnek örvendő édesség sokkal többet érdemel: akár reggeliként, akár előre csomagolt, de otthon elkészíthető verzióban is megállná a helyét. Vállalkozása éppen ezek megvalósítására törekszik, a pirított cukros édességet szeretné minél több helyre beszállítani és elérhetővé tenni. Ezen célja megvalósításához 30 millió forintot kért, 10% tulajdonrészért cserébe. A Cápák többsége egyetértett abban, hogy a kürtőskalács frissen a legfinomabb, az előre csomagolt, otthon elkészíthető verzió kevésbé nyerte el a tetszésüket, ezért egyik nagyhal sem szállt be a gasztro-bizniszbe.
Energiát biztosító tücsökszeletek
Tücsökfehérjét tartalmazó energiaszeleteivel lépett a Cápák elé Péter Dániel és Péter Bence, azaz a Cricks megálmodói. A különféle ízesítésű termékekben a tücskökből nyert fehérje az egyik fő alkotóelem, amely elmondásuk szerint sokkal több fehérjét és Omega3-t tartalmaz, mint más, állati eredetű alapanyag. Moldován András érdeklődését szinte azonnal megragadta a vállalkozás, így ajánlattal is élt: 33% tulajdonrészért cserébe 5 millió Ft-ot kínált. Ám amikor világossá vált, hogy a vállalkozók saját tücsökfarmja kezdetleges állapotban van, a befektető kiszállt. Hosszas hezitálás után így tett a többi Cápa is: bár az ötletet és a terméket jónak találták, a vállalkozás kezdetlegessége miatt nem érezték elég erősnek annak üzleti vonzatát.
Video-vendégkönyv nem csak esküvőkre
Vadász Maja és Kopácsi Péter saját fejlesztésű, egyedi video-vendégkönyv vállalkozásával ismertette meg a Cápákat: a Memoring segítségével képes üzeneteket hagyhatnak a vendégek az ünnepelteknek. Legyen szó születésnapról, esküvőről vagy bármilyen ünnepi eseményről az antik telefonba szerelt kamera rögzíti a jókívánságokat, ezzel biztosítva alternatívát a vendégkönyvre. Az életben is egy párt alkotó vállalkozók nem kisebb tervet tűztek ki maguk elé, mint az európai piac meghódítása. A nemzetközi terjeszkedéshez és a készülékek számának növeléséhez 40 millió forintot kértek a Cápáktól, 10% tulajdonrészért cserébe. A Cápák mindegyike úgy érezte, hogy az ajánlat elnagyolt, előbb a magyar piac lefedését javasolták, ám a vállalkozók nem tettek le a határokon átívelő terjeszkedési célokról. Végül mindegyik Cápa kiszállt, a Memoring pedig befektetés nélkül maradt.
A Diverzum-sikersztori
Új távlati célokat nyitott meg a Diverzum vállalkozóinak életében, amikor a Cápák között 5. évadában bemutatkozhattak. Gyarmati Fanni és László Miklós, diákok életét megkönnyítő applikációjába Balogh Betya 7% tulajdonrészért cserébe, 20 millió forint befektetéssel szállt be. Ennek és a befektető mentorálásának köszönhetően a Diverzum még gyorsabban tudott fejlődni, a szolgáltatás népszerűsége pedig egyre csak nő.
Állati bőr helyett gombaszövet
Innovatív, saját fejlesztésű termékét mutatta be a Cápák közöttben Takács Emese és Kiss Gergely. A Fraxinea megálmodói a gombák erejét használják arra, hogy egy, az állati bőr alternatívájaként is alkalmazható szövetet hozzanak létre. Bár termékük kezdeti stádiumban van, termékük olyan egyedi, hogy mindössze tíz hasonló eljárással kísérletező vállalkozásról tudnak világszerte. A termék tökéletesítésére és a gyártósor kialakítására 10 millió forintot reméltek, 5% tulajdonrészért. Bár Moldován András és Balogh Levente kiszálltak, Lakatos István pedig hezitált egy darabig, végül Orbók Ilona és Balogh Petya szálltak versenybe a gombatextil vállalkozásért. Míg az üzletasszony az egész céget felvásárolta volna, eladás utáni jutalékot biztosítva a vállalkozóknak, Balogh Petya 10 millió forintot kínált, 5 millió forint értékű mentorálással, 12,5% tulajdonrészért cserébe. A Fraxinea tulajdonosai ez utóbbi ajánlatra mondtak igent, így a gombaszövet vállalkozás Balogh Petya támogatásával fejlődhet tovább.