Magyarországon készült Tarsem Singh tévésorozata, a Smaragdváros, amiben Dorothy egy vagány nő, Toto pedig harcias rendőrkutya.
Az 1900-as megjelenése óta számtalanszor feldolgozták már L. Frank Baum szürreális mesekönyvét, az Óz, a nagy varázslót. A történetet mindenki ismeri: a kansasi Dorothyt és a kiskutyáját a házukkal együtt felkapja egy forgószéllel, és átrepíti őket Óz birodalmába, ahol az elveszett kislány összebarátkozik a Madárijesztővel, a Gyáva Oroszlánnal és a szomorú Bádogemberrel, Ózról pedig kiderül, hogy nem is olyan nagy varázsló.
A 116 év sztori legismertebb verziója valószínűleg a Disney 1939-es musicale, de az NBC most egy ennél is nagyobb durranással készült, Smaragdváros címen. A tévésorozatot részben Magyarországon, részben Spanyolországban forgatták, és nagyon izgalmasan keverednek benne a modern és a mesei elemek. Dorothy például nem egy kislány, hanem felnőtt nő (Adria Arjona), és Toto sem egy kis vakarcs, hanem egy jól kiképzett német juhász rendőrkutya. Az egyelőre nem egyértelmű, hogy Dorothy rendőrként vagy bűnözőként ül-e be a járőrkocsiba, amit végül felkap a forgószél, és átdob egy másik világba - mindkét verzióból érdekes karaktert hozhatnak ki az írók.
A furcsa, mechanomágikus Smaragdváros urát, Ózt Vincent D'Onofrio alakítja, a Gyáva Oroszlánból egy nagydarab barbár harcos lett, Madárijesztő egy keresztre feszített, amnéziában szenvedő, furcsa férfi, a Bádogember pedig valószínűleg az a csupa fogaskerék figura lesz, akit az új előzetes csak pár másodpercig mutatott. Ráadásul a Smaragdváros szerencsére nemcsak a bizarr módon újraértelmezett szereplőkben erős, hanem a díszletekben és a jelmezekben is. Persze ezen nincs mit csodálkozni, hiszen a rendezőnek, Tarsem Singh-nek ilyen harsány vizuálorgia volt az eddigi összes filmje. Premier január 6-án!