A Netflix orosz partnert keres, hogy továbbra is létezhessen Oroszországban

Oroszországban június 1-jén lép életbe egy törvény, mely kimondja, hogy a videószolgáltatásokat nyújtó cégekben legfeljebb 20 százalék külföldi tulajdon lehet. Ezért kerül bajba hamarosan a Netflix az országban.

A cég ezért most egy helyi partnert keres, hogy folytathassa tevékenységét Oroszországban június 1-je után is, amikor életbe lép a törvény, mely a külföldi cégek befolyását hivatott szigorítani - írta meg a hollywoodreporter.com.

Forrás: wikipedia

 

„A Netflix akciója jelzi, hogy a társaság továbbra is folytatni akarja tevékenységét az Oroszországi Föderációban.” - nyilatkozta Alexander Zharov, a Roskomnadzor orosz hírközlési hatóság elnöke. „Tudomásunk van róla, hogy a Netflix beszélgetéseket folytat különböző orosz cégekkel, hogy partnert találjon magának.” Zharov azonban visszautasította, hogy megnevezzen egyet is az orosz cégek közül.
A Netflix nem nyilatkozik az üggyel kapcsolatban.

Oroszország idén fogadta el a törvényt, amely korlátozza a külföldi videóstream-szolgáltatók működését, ide tartozik pl. a Netflix vagy az iTunes. A június 1-jén életbelépő határozat szerint az Oroszországban működő videó, illetve filmes szolgáltatásokat nyújtó cégek maximum 20 százaléka lehet külföldi tulajdonban. Azokat a cégeket, amelyek ennek nem tesznek eleget, kötelezhetik a szolgáltatás leállítására.


A Netflix 2016-ban kezdte meg működésért Oroszországban, és sokak szerint a helyi cégek lobbijának köszönhető a mostani szigorítás. A Netflix nem hozta nyilvánosságra, hogy mennyi orosz előfizetővel rendelkezik. Az Amazon Prime is elérhető Oroszországban, de mivel nem kínálnak helyi tartalmakat, nem érinti őket a törvényi szigorítás.

Hasonló szigorítás lépett életbe 2016-ban a médiatársaságok külföldi tulajdonosi viszonyait illetően is: ekkor a Walt Disney és a Discovery Communications volt kénytelen orosz partnert találni maga mellé, hogy folytathassa működését az országban. A svéd Modern Times Group nevű cég ekkor úgy döntött, hogy az általa 38 százalékban tulajdonolt CTC tévétársaság inkább kivonul Oroszországból.

Eközben a helyi videószolgáltatók érdeklődve figyelik a Netflix ténykedését, és boldogan állnak az együttműködés elé. Becslések szerint Oroszországban 70 milliós közönsége van a videószolgáltató oldalaknak, és a piac nagyjából 100 millió dollárt ér.