Van, amikor a menyasszonyszöktetés nem egy jópofa hagyomány, hanem valaki tényleg jön, elviszi az arát, és vissza sem hozza. Pont ez történik Az esküvői vendégben, de vannak itt más meglepetések is.
Az indiai származású, de Nagy-Britanniában született és nevelkedett Dev Patel egy nagyon kedves fickó már ránézésre is. Aki nem a Gettómilliomos (2008) szegény sorsú szerelmeseként szerette meg, az a Keleti nyugalom - Marigold Hotelben (2011) kedvelhette meg, esetleg a Chappie (2015) szentimentális feltalálójaként vagy a Hotel Mumbai (2018) hősies, mindenkin segítő szíkh pincéreként zárta a szívébe, és ehhez képest tényleg meglepő, hogy Michael Winterbottom (Hatalmas szív, Guantanamo, 9 dal, Non-stop party arcok) rendező-forgatókönyvíró egy igazán kemény karaktert osztott rá Az esküvői vendég (2018) című filmjében. Annyit már elárulhatunk, hogy a film nem egy esküvőről szól, és menyegzőt sem láthatunk benne.
És hősünk nincs is semmilyen esküvőre meghívva, egész más dolga van. Egy másik férfi megbízásából Jay (Patel) Angliából Pakisztánba utazik egy esküvőre, azzal a tervvel, hogy elrabolja a menyasszonyt. Mindent gondosan kitervel, autót bérel, fegyvert szerez, a lagzi előtti este észrevétlenül behatol az ünnepre készülő házba, megkötözi az arát, ragasztószalaggal letapasztja a száját, a vállára dobja, ám ahogy távozna, mégis észreveszi egy őr. Innen az irányítás kicsúszik a kezéből, és a túszával a határ felé menekülnek. Persze a lány, Samira (Radhika Apte) nem igazi túsz, az esküvő egy kényszerházasság lett volna, így örül, hogy valaki a segítségére sietett, és alig várja, hogy találkozhasson Jay megbízójával (Jim Sarbh), de oda el is kell jutni. Minden sarkon veszély leselkedik rájuk, és semmi sem az, aminek látszik.
Az esküvői vendég nem egy bonyolult darab, mindössze arról szól, hogy adott egy férfi, aki mindenáron végig akarja csinálni azt, amit elkezdett, úgy, hogy az ne mondjon ellent elveivel. Nagyjából ennyi, és persze van csavar, váratlan fordulat, amihez hősünknek alkalmazkodnia kell, de nincsenek megfejteni való rétegek, rejtett jelentések, időbeli ugrások, ez egy old school darab, aminek az az érdekessége, hogy ázsiai, indiai és pakisztáni színészekkel elmesélt, de európai szemmel és ízléssel előadott rendkívül feszült, céltudatos, letisztult darab. Megér egy misét, és érdemes vele felkészülni Patel hamarosan érkező különös fantasy filmjére, a The Green Knightra.