Az új A láthatatlan ember alapvetően egy bántalmazó kapcsolat története, de megvannak benne a jól ismert fantasztikus és horror elemek, de ha nincs Tom Cruise, nem sikerült volna ilyen jól! Pedig nem is játszik benne!
Ha nincs Tom Cruise és A múmia (2017), akkor A láthatatlan ember (2020) ebben a formájában nem készülhetett volna el. Az eredeti terv ugyanis az volt, hogy ez egy méregdrága, nagyszabású film lesz, világsztárokkal a főszerepben, folytatásokkal és crossover produkciókkal más lényekkel a Universal által megálmodott Szörnyverzumból, ahol minden olyan teremtmény szerepet kapott volna, akinek a megfilmesítési jogai a stúdiónál vannak. Csakhogy az agyonlihegett A múmia jókora bukta lett, a hírek szerint a mindenbe beleszóló Cruise miatt, elúszott a Szörnyverzum - A láthatatlan ember filmes jogaira pedig lecsapott Jason Blum, a horrorokra specializálódott Blumhouse atyja, és csinált egy tényleg modern verziót az ódon klasszikusból.
Adott egy fiatal nő (Elisabeth Moss), aki filmünk legelején megszökik az őt kvázi fogságban tartó, mindenben domináló pasija erődszerű villájából, hogy új életet kezdjen. Heteken át egy gyerekkori barátnál bujkál, amikor megtudja, hogy a volt pasija, aki mellesleg az optika területén tevékenykedő zseniális feltaláló, öngyilkosságot követett el, és jelentős összeget hagyott rá. Ám hősnőnk valahogy érzi, hogy akkor sincs egyedül, amikor egyedül van. Hamarosan más is utal az ex jelenlétére, bosszantó apróságok, majd egyre súlyosabb dolgok, és persze senki sem hisz a nőnek, még a saját nővére sem, és hamarosan egy szigorúan ellenőrzött gyógyintézetben találja magát, és kiderül, hogy minden, ami eddig történt, egy beteg, de nagyon is átgondolt terv része volt.
Vajon képes-e visszavágni a megkínzott áldozat, képes-e túljárni a mesteri bűnöző eszén? És a #metoo korszakban nyilván ez kap egy új olvasatot. Leigh Whannell, A láthatatlan ember írója, rendezője és executive producere, aki a Fűrész sorozat egyik ötletgazdája a bántalmazott nő alapmotívumát körülvette a hagyományos horror elemekkel, és egy olyan hősnőt teremtett, aki ugyan retteg, de képes szembefordulni kínzójával, és nem csak akkor, amikor már nincs semmi veszítenivalója. A kétszeres Emmy-díjas és háromszoros Golden Globe-díjas Elisabeth Moss (Mi, A szolgálólány meséje) remek választás ehhez, hiszen ő nem az, akit elsőre megkedvelünk, nem is az, akit azért raktak a filmbe, mert jól mutat a zuhany alatt. Ez azért fontos, mert így tényleg képletes az, ahogy nem csak az ő nyilvánvaló igazságát látjuk, hanem meglátjuk benne a szétesést is, azt, ahogy mások látják őt, miközben azt magyarázza, hogy őt egy láthatatlan pasi vegzálja.
Zúzós riffek a SZESSÖNben! A PORT.hu zenés műsorának legújabb vendége Kiss Jenő, aki testépítő körökben ismert, hiszen 1996-ban ő volt a Mr. Universe világbajnoka. Izomzatát nem a szél hordta össze, de most kiderül, mire megy a brutális erő hat vékony fémhúrral szemben.