A nézők a távirányítójukkal szavaztak: a Celeb vagyok nagyot zakózott.
A múlt hét nézettségi adatait vizsgálva kimondhatjuk: jelentőset bukott az RTL celebrealityje, a Celeb vagyok, ments ki innen!, míg a TV2 hasonló műsora, az Ázsia Expressz nézettsége nagyot nőtt az előző héthez képest – mind a teljes lakosság, mind a fiatalok körében.
A Celeb vagyok első hete egy botránnyal indult, amiről mi is beszámoltunk: Vadon Jani élő adásban alázott meg egy kolumbiai kisgyereket. Múlt héten megnéztük, hogy ez hogyan hatott, egyáltalán hatott-e a műsor nézettségére: az első heti adatok szerint átlagosan 261 152-en néztek egy-egy adást a fiatalok körében (23,5% SHR), a teljes lakosság körében ez a szám 581 965 volt (18% SHR).
Ezek az eredmények a második hétre jelentősen romlottak: a fiatalok körében már csak 207 040-en néztek átlagosan egy adást (19,1% SHR), a teljes lakosság körében több mint százezret vesztett a műsor. Ebben a célcsoportban egy adást már csak 477 464-en követtek figyelemmel (14,6% SHR).
Ezek alapján lehetséges, hogy a botrány keltette érdeklődés még felhúzta az első heti számokat, aztán a nézők szépen elszivárogtak a második héten.
A TV2-n az Ázsia Expressz számai nagyjából annyival nőttek, mint amennyivel a Celeb vagyok számai csökkentek. Természetesen nem lehet azt állítani teljes bizonyossággal, hogy aki elpártolt az RTL-től, az biztosan a TV2-n kötött ki, de azért nagy lehet az átfedés. Az előző héten a fiatalok körében egy Ázsia Expressz adást átlagosan 233 885-an néztek (21,4% SHR), a múlt héten ez a szám 265 636-ra nőtt (23,3% SHR). A teljes lakosság körében is jelentős a növekedés: míg az előző héten – a műsor második hetében - még 638 226-an néztek egy adást (18% SHR), addig a múlt héten, vagyis a harmadik héten ez a szám már 739 894 volt (20,2% SHR). Vagyis
míg a Celeb vagyok nézettsége százezerrel csökkent, addig az Ázsia Expresszé százezerrel nőtt az előző héthez képest.
Azt is meg kell jegyeznünk, hogy az Ázsia Expressz már egy hete műsoron volt, amikor a Celeb vagyok elkezdődött: a TV2 műsora a konkurens megjelenésekor vesztett a nézettségéből, ám a harmadik hétre visszatértek a nézők: a fiatalok körében szinte „grammra” ugyanannyian nézték, mint az első héten, a teljes lakosság körében mért nézettség még ahhoz képest is nőtt.
A Celeb vagyok nézővesztése talán húzza maga után a többi RTL-es műsort: a Híradó, a Fókusz és a Keresztanyu nézettsége is csökkent az előző héthez képest. Az utóbbit a fiatalok körében már csak 157 990-en nézik (14,2% SHR), ami elég alacsony szám a főműsoridős RTL-es átlagokhoz képest.
Az RTL-nek múlt héten csak az X-Faktorral volt szerencséje, azzal is csak a fiatalok körében brillíroztak: ebben a célcsoportban
ez lett a legnézettebb műsor a múlt héten 316 780 nézővel és nagyon magas, 28,9 százalékos közönségaránnyal.
A teljes lakosság körében viszont már korántsem volt ennyire sikeres a műsor: ebben a célcsoportban 624 120-an követték figyelemmel, a közönségarány 19,3 százalék volt, és ezzel az eredménnyel itt csak a huszadik helyet szerezte meg, ami elmarad a szokásostól.
A fiatalok körében a második legnézettebb műsor volt a héten a Sztárban sztár leszek adása 298 476 nézővel és 25,6 százalékos közönségaránnyal, ám a teljes lakosság körében vitték a pálmát 898 111 nézővel és 25,1 százalékos közönségaránnyal.
A TV2 másik "híresemberes" műsora, a Párharc nézettsége viszont nagyon alacsonyra sikeredett a múlt héten, a fiatalok körében a legnézettebb adás csak a 39. helyre tudott felkerülni a toplistán, a teljes lakosság körében még ennél is hátrébb, a 48. helyen végzett.
A fiatalok egyébként elképesztően rá vannak csavarodva a másik két celebrealityre: ebben a célcsoportban a két dobogós, az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek után zsinórban ezek következnek: a harmadiktól a hetedik helyig következik az öt Ázsia Expressz, majd a nyolcadiktól a tizennegyedik helyig a hét Celeb vagyok adás.
A teljes lakosság körében a Sztárban sztár leszek után a Dancing with the Stars ért be a második helyre 776 644 nézővel és 21,9 százalékos közönségaránnyal, a bronzérmet pedig az Ázsia Expressz legnézettebb, csütörtöki adása szerezte meg 756 789 nézővel és 20,5 százalékos közönségaránnyal.
A héten véget ér a Celeb vagyok, a jövő héten már A Konyhafőnök VIP adásával mérkőznek meg a TV2-es műsorok. Addig még hátra van a Celeb vagyok legizgalmasabb pár napja, meglátjuk, hogy sikerül-e visszacsábítani a TV2-re szivárgott nézőket.