Kizárólag gazdasági okai vannak, hogy több sorozat is eltűnt a tartalomtárból. A változás a többi régiót is érinti.
Aki tegnap megnyitotta az HBO Maxot, meglepve tapasztalhatta, hogy A besúgó eltűnt a kínálatból – ez már csak azért is volt különös, mert a streamingszolgáltatás március 8-i magyarországi indulását elég erőteljesen reklámozták a magyar sorozattal is. A szemfüles rajongók észrevették továbbá, hogy nem ez az egyetlen alkotás, aminek se híre, se hamva.
A Kreatív írt először erről, és felhívta a figyelmet arra is, hogy csupa olyan sorozatról van szó, amelyeknek leszedése azért sem logikus, mert saját gyártású, friss, vagy frissebb évaddal rendelkező tartalmak. Olyanok, amelyeket az HBO Max és riválisai is kiemelten kezelnek, jó helyekre tesznek, hiszen ezek saját megrendeléseik, érdekükben áll a sikerük, nézettségük. Annak valóban lett volna értelme, ha bizonyos országokban leszednek néhány, nem annyira sikeres tartalmat, ez teljesen bevett szokás (főleg ha egy vásárolt tartalom jogai lejárnak). De olyan globális leépítést itthonról még biztosan nem láttunk, amelynek részeként egy márka egy piacon a két legismertebb lokális tartalmát (Aranyélet, A besúgó) tünteti el.
Kérdésünkre az HBO tulajdonosának hazai PR-menedzsere, Pinczés-Pressing Ádám elmondta, hogy
őket is váratlanul érte a felismerés, hogy egyes tartalmak lekerülnek az oldalról.
Kiderült, hogy az egésznek pusztán gazdaságai okai vannak, így a konteókat megelőzve, a mindössze négy hónapja bemutatott A besúgó eltűnése mögött nem kell semmilyen politikai indokot keresni.
Információink szerint valóban az állhat mindezek mögött, amit a lapok eddig is gyanítottak: a Kreatív cikkében is olvashatjuk, hogy a Discovery megvásárolta a WarnerMediát, és létrejött a két céget egyesítő Warner Bros Discovery, és az új cégvezetés már az egyesülés előtt egyértelművé tette, hogy valamilyen formában egyesíteni fogja a streaming felületeit, az HBO Maxot és a Discovery+ szolgáltatásokat, David Zaslav, az új vezérigazgató pedig az egyesülés után rögtön elindította költségcsökkentő intézkedéseit. A hírek szerint eleve azért vette az irányítást, hogy spóroljon, hiszen az összeolvadással 55 milliárd dolláros adóssággal indult a cég, és Zaslav ezért már rögvest azt ígérte a befektetőknek, hogy 3 milliárd dollárt lefarag a médiavállalat költségeiből. Többek között leállíttatta minden olyan produkció gyártását, ami nagyon drága, vagy esetleg rizikós lehet – J.J Abrams sci-fi sorozatterve, a Demimonde is ennek lett az áldozata, és ezer alkalmazottat elbocsátott a cégtől.
A tartalomtörlés tehát az amerikaiak döntése volt, és nem csupán a magyarországi HBO Maxét, hanem a többi régió műsorkínálatát is érinti.
Felmerülhet a kérdés, hogy miért lehet költségcsökkentő, ha tartalmakat törölnek az HBO Max kínálatából, hiszen azokkal már semmit sem kell csinálni, csak "ott vannak". Pinczés-Pressing elmagyarázta, hogy azok után rendre úgynevezett amortizációs díjat kell fizetni, tehát az, hogy a tartalom benne van a kínálatban, bizony pénzbe kerül.
Az HBO Max készülő magyar reality-jét a gazdasági megszorítások nem érintik, jövőre számíthatunk rá.
A Sorozatjunkie összeszedte, hogy A besúgó mellett miket töröltek a műsortárból. Ezek a következők:
- Bakelit
- Mrs. Fletcher
- Futás
- Krízisben
- Itt és most
- Aranyélet
- Időbevándorlók
- Árnyak
- Ruxxx
- Dafne és a többiek
- Szexi svédek
- Kamikaze
- Foodie Love
- Mi vagyunk a medvék
- Talált pénz
- Hackerville
- Isten hozott Senkiföldjén
- Kemping
- Sally4Ever
- Gösta
- Az igazi sztár
- Apanapok
- Vagy így, vagy úgy
- Eszmélet
- Gombik
- Villámmacskák akcióban