Öt budaörsi rendezése után tavaly decemberben Kovalik Balázs Liliomjának címszereplőjeként Alföldi Róbert, mint színész is bemutatkozott a Budaörsi Latinovits Színházban, majd újra beült a rendezői székbe, hogy harmadszor is színpadra állítsa a Hamletet – ezúttal „a budaörsi társulatra újrahangolva, rezonálva a jelen közérzetünkre”.
„Shakespeare drámája kimeríthetetlen gondolati gazdagsága és örökérvényű kérdésfelvetései miatt lett a világirodalom leghíresebb színdarabja. (…) Adott egy fiatal férfi, akinek az apja meghalt, az anyja pedig szinte azonnal újból férjhez ment. Gyanús. Hamletben zavaros indulatok dolgoznak, és miközben kétségbeesetten próbál beszélni arról, amit érez, hirtelen olyan helyzetben találja magát, amiből nem látszik kiút. Jó lenne kiszállni pedig, és elmenni innen messzire, mert ha maradunk, abba csak beleőrülni lehet. Beszélgetni kéne, de nincs idő, nincs energia, hogy jobban odafigyeljünk egymásra. Ennek pedig – sejthetjük – nem lesz jó vége.” – áll a színlapon a legtöbbünk által jól ismert történet.
Alföldi Róbert harmadik alkalommal vitte színre Shakespeare Hamlet-jét Budaörsön. A készülő előadásról még a próbák során elmondta: „egy ilyen klasszikushoz kétféleképpen lehet hozzáállni. Vagy úgy, hogy megpróbálsz olyat csinálni belőle, amit még senki – ez szerintem eleve egy reménytelen vállalkozás, mert már mindent megcsináltak vele, amit lehetett –, vagy úgy, mintha még soha nem olvastad volna. Mi az utóbbit választottuk. Itt van ez a nagy klasszikusság, ami szinte rádől az emberre, de szeretnénk ezt lazán venni. (…) Egy kicsit máshonnan szőjük a történetet, mint a megszokott. A mi központi motívumunk a sunnyogás. Onnan indul minden, hogy miért nem beszélgetnek egymással ezek az emberek. Hogy miért kell eljutni a tragédiáig a kibeszéletlenség, a tiszta kommunikációra való képtelenség miatt, miközben néhány mondattal még időben helyre lehetne hozni mindent”.
Azzal kapcsolatban, hogy miért éppen a Hamlet lett a hatodik rendezése Budaörsön, a rendező elárulta: „a történések valahogy afelé löktek, hogy igenis kezdenem kell ezzel valamit. Mert itt van ez a valóság, ami kialakulóban van, vagy már kialakult Magyarországon. Látva ezeket a srácokat, akik néha felemelik a szavukat, akik vagy megpróbálnak elhúzni innen, vagy megpróbálnak változtatni azon, amiben élnek, azon, amit a felnőttek, a szüleik generációja vagy a hatalom összehozott nekik, és azt gondoltam, hogy ezzel az előadással nagyon erősen lehetne itt beszélni valamiről.”
A Budaörsön a hétvégén nagy sikerrel, teltház előtt bemutatott h.ml.t. Forgách András Hamlet-fordítása alapján készül Vörös Róbert fordítói konzulensi és Bíró Bence dramaturgi közreműködésével, díszlet- és jelmeztervezője Kálmán Eszter volt. Hamlet szerepében Fröhlich Kristófot láthatják a nézők, Gertrudot a Katona József Színházból érkező, Budaörsön rendezőként és színésznőként is egyre gyakrabban megforduló Pelsőczy Réka játssza. Claudius Mertz Tibor, Ophélia szerepében Szőts Orsival találkozhat a közönség. Mellettük Takács Katalint, Böröndi Bencét, Sas Zoltánt, Juhász Vincét, Rákos Olivért, Hartai Petrát, Chován Gábort és Bregyán Pétert láthatják a nézők.
Színlap és jegyvásárlás: https://latinovitsszinhaz.eu/eloadas/hamlet