Martin Brest olyan zseniális filmeket jegyez, mint az Egy asszony illata, az Éjszakai rohanás vagy a Beverly Hills-i zsaru, de kerek húsz éve, 2003-ban elkövetett egy hibát, egyetlenegyet – és azóta sem rendezhet filmet az Álomgyárban.
A szóban forgó produkció nem más, mint a Gengszterrománc című gengszterfilmbe oltott romantikus vígjáték,
minden idők egyik leghíresebb bukása,
amelynek egyetlen pozitív hozadéka az volt, hogy a főszerepet játszó Ben Affleck és Jennifer Lopez összejöttek a forgatásán. A Variety újságírója pedig vette a bátorságot, és az epikus bukta bemutatásának huszadik évfordulója kapcsán felkereste a hírhedten visszahúzódó direktort, Martin Brestet, akinek ez a produkció jelentette a pályája végét, hiszen azóta sem rendezett nagyjátékfilmet.
A beszélgetésből az derült ki, hogy Bresttel is az történt, ami a filmtörténelem során rengeteg kollégájával:
nem ő, hanem a stúdió tette tönkre a produkciót,
amihez a nevét adta.
„Az összes olyan filmet ismerem az elejétől a végéig, amin valaha dolgoztam. Erről azonban azt sem tudom, hogy végül milyen lett.
Még a címét sem bírom kiejteni.
Úgy szoktam utalni rá, hogy a G betűs film. Minél kevesebb szót ejtünk róla, annál jobb” – mondta a lapnak az elkeseredett alkotó.
Annyit azért Brest még ezután elmesélt, hogy a Gengszterrománc először még egészen máshogy nézett ki, még a sztorija is más volt, aztán a stúdió elkezdett változtatgatni, de olyan szinten, hogy a forgatókönyvet is átíratták, rengeteg újraforgatást rendeltek el, újra- és újravág(at)ták, szóval a végére radikálisan megváltozott. „Emlékszem, odajött hozzám a zeneszerző, hozott egy zenei témát, és a véleményemet kérte. De én csak annyit tudtam mondani, hogy »valaha tudtam, miért volt ez a jelenet a filmben, és mi volt vele a célunk, de most már ötletem sincs«” – ecsetelte a direktor.
Martin Brest azt is elmesélte, hogy a stúdió képviselői végül választás elé állították (miután 8 hónapra leálltak az utómunkálatok, annyira elmérgesedett a viszony köztük): vagy otthagyja a projektet, vagy jelen lesz, amíg el nem nyeri a végső formáját.
„Örökké bánni fogom, hogy nem léptem le. Így viszont én is bűntárs vagyok, kénytelen vagyok viselni a felelősséget,
hiába lett olyan a film, mint egy vicc, aminek nincs poénja. Karrierem során először igazi kollaboráns lettem” – vallotta be Brest, aki a Gengszterrománc miatt szakítani akart Hollywoodal, aztán úgy alakult, hogy lett egy szerelemprojektje, írt egy forgatókönyvet, azt azonban ilyen előzmények után már nem tudta megvalósítani; így jelenleg, immár húsz éve ez a dicstelen mű az utolsó cím a filmográfiájában.
(via Variety)
Al Pacinónak is ez az egyik legrosszabbja
Habár tehetsége vitathatatlan, a kedden szülinapos Al Pacino több filmjében is az egyértelmű denirósodás jeleit mutatja. Mi pedig hogy máshogy is köszönthetnénk a jeles nap alkalmából, mint a legnagyobb mellényúlásainak kiválogatásával.
Tovább