Volt, hogy vallási okok miatt, néha a szexualitást sérelmezték, máskor a színész hajszínét.
Számos oka lehet annak, hogy egy filmet bojkottálnak. Bizonyos filmek sérthetik egy csoport vallási vagy társadalmi meggyőződését. Másrészt a filmek gyakran alkalmaznak nyílt erőszakot vagy szexualitást, ami szintén felháboríthat sokakat. Máshol a film készítésének módja miatt merülhetnek fel aggályok, és a kritika a rendező, a színész vagy a producer viselkedésére irányulhat.
Ami közös ezekben a bojkottokban, hogy ritkán érnek el eredményt, az alkotók pedig köszönik szépen az ingyen reklámot.
Casino Royale (2006)
Miután Pierce Brosnan szögre akasztotta Bond szmokingját, Daniel Craig vette át a híres brit ügynök szerepét. A Casino Royale volt az első alkalom, hogy Craig belebújt a 007-es bőrébe, olyan partnerek oldalán, mint Eva Green, Judi Dench, Jeffrey Wright és Mads Mikkelsen.
A film végül az utóbbi idők egyik legjobb Bond-mozija lett, de az "igazi Bond-rajongók" egy csoportja nem tudott túllépni azon, hogy szeretett kitalált karakterüknek szőke haja volt. Létrehoztak egy danielcraigisnotbond.com nevű weboldalt, és a színész "durva arcát" és világos tincseit kritizálták.
Krisztus utolsó megkísértése (1988)
Martin Scorsese munkáiban mindig is meghatározó szerepet játszott a hit, így logikus döntés volt a részéről az 1955-ös Krisztus utolsó megkísértése című regény adaptálása Willem Dafoe főszereplésével. A produkciót egy korai szakaszában leállították, amikor a keresztény fundamentalisták aggodalmukat fejezték ki, hogy a filmben szereplő Krisztus-változat meleg lenne, anélkül, hogy erre bármilyen bizonyíték lett volna.
Amikor a forgatás néhány évvel később mégis elkezdődött, újabb bojkottfelhívások hangzottak el, ezúttal a déli protestáns papok részéről, akik szerint Willem Dafoe alakítása "zavaros" és túlságosan szexualizált. Egy katolikus tiltakozó csoport állítólag megpróbált felrobbantani egy párizsi mozit, ahol a filmet vetítették, ami jól mutatja, hogy a filmet milyen felháborodás övezte.
Szellemirtók (2016)
Az eredeti Szellemirtók az amerikai vígjátékok klasszikusának számít, a 2016-os rebootra így aztán eleve nagy figyelem hárult volna, úgy meg pláne, hogy Paul Feig rendezésében átírták nőkre a főszerepeket, vagyis Melissa McCarthy, Kristen Wiig, Kate McKinnon és Leslie Jones vadászták a szellemeket New Yorkban.
Már 2014-ben, a film első bejelentésekor is felhorkantak a nőellenes és antifeminista csoportok, összefogva az eredeti film hardcore férfi rajongóival, hogy kritizálják a női főszereplőket és a "feminista agendát", és a film online kritikai pontszámait alacsony értékelésekkel próbálták lerontani. (Ettől függetlenül nem ez a film lett a franchise legjobb része, sőt.)
A szürke ötven árnyalata (2015)
E. L. James regénye világsikert aratott, és bevezette a mainstream közönséget az erotikus fikció világába. 2015-ben érkezett a filmadaptáció Sam Taylor-Johnson rendezésében, Dakota Johnson és Jamie Dornan főszereplésével – ők alakítják a szadomazochista szexuális kapcsolatba bonyolódó fiatal párt.
A pornó- és BDSM-ellenes csoportok gyorsan aktivizálták magukat a film ellen, és azt állították, hogy a szexet a bántalmazáshoz hasonlóan ábrázolják az alkotók. Érdekes módon a BDSM-hívők is bojkottálták a filmet, mert úgy érezték, hogy a szexuális gyakorlatot nagyon félreértelmezték. A szürke ötven árnyalata egyszerűen egy olyan film lett, amely a hatalmas kasszasiker ellenére senkit nem tudott kielégíteni – kivéve persze a producereket.
Brokeback Mountain - Túl a barátságon (2005)
Ang Lee romantikus drámájában Jake Gyllenhaal és Heath Ledger amerikai birkapásztorokat alakítottak, akik között tiltott románc szövődött. A film sok szempontból úttörő volt a mainstream LMBT-filmek közt, és széles körű kritikai elismerést kapott a homoszexualitás ábrázolásáért.
A Focus on the Family és az American Family Association azonban bojkottált minden olyan moziláncot, amely a filmet vetítette, mondván, hogy az a homoszexuális kapcsolatokat ünnepli. A tiltakozások azonban nem sokat változtattak a film fogadtatásán, és a Túl a barátságon a 2000-es évek egyik legsikeresebb és legemlékezetesebb filmje lett.
A passió (2004)
A Jézus Krisztus életét feldolgozó filmek sosem ússzák meg a kritikát, és Mel Gibson ellentmondásos bibliai drámája sem lett kivétel. A názáreti Jézust Jim Caviezel alakította, Monica Bellucci pedig Mária Magdolnát, és a film főként Jézus életének utolsó időszakára koncentrált.
A zsidó közösség több tagja bojkottálta a filmet, mivel úgy érezték, hogy az túlságosan kritikus a zsidó emberekkel szemben, és Gibsont az antiszemitizmus motiválja. Mások úgy vélték, hogy a Közel-Keletről származó Jézust történelmileg pontatlan egy fehér férfivel eljátszatni. Gibson azonban máig állítja, hogy ő csak megpróbált egy történetet hűen elmesélni, miközben engedélyezett magának egy kis kreatív szabadságot is.
Via: Far Out