Jodie Foster a Kapcsolat végén, Travolta a Grease fináléjában repül megmagyarázhatatlan módon az ég felé. Eközben Jake Gyllenhaal egy óriáspókot talál a lakásában – a néző meg csak vakarja a fejét...
Grease (1978)
A musical, ami Olivia Newton-Johnt és John Travoltát a sztratoszférába katapultálta, tele van lenyűgöző táncbetétekkel, a zenéje pedig soha nem megy ki a divatból. Egyetlen eleme van csak ennek a klasszikusnak, ami miatt évtizedek óta mindenki csak vakargatja a fejét: a befejezése.
A zárójelenetre ugyanis, amikor Travolta Dannyje és Newton-John Sandyje a tűzpiros álomautóval felrepül az égbe, egész egyszerűen nincs értelmes magyarázat!
A halál angyala (1983)
Ez a '80-as évekbeli horrorklasszikus egy félénk, fiatal lány történetét meséli el, akit egy nyári táborba küldenek, ahol természetesen (hiszen a szakmányban gyártott Péntek 13.-folytatások korszakában járunk) véres és erőszakos események követik minden egyes lépését.
Aztán amikor kiderül, hogy a lány egyúttal egy kisfiú, valamint maga a szabadon grasszáló gyilkos is, a film hirtelen véget ér...
Kapcsolat (1997)
Robert Zemeckis 1997-es sci-fije egy összetett és gyönyörű film Jodie Foster főszereplésével, aki egy olyan tudóst alakít, aki évekig tartó keresés után végre bizonyítékot talál a földönkívüliek létezésére, miután a csapatával megfejt egy űrből jött rádióüzenetet. A pompás előkészítés után azonban csak egy giccses és butácska lezárást kapunk, ahol Jodie Foster karaktere
a halott apjával társalog, mert az idegenek az ő alakját vették fel, de aztán végül senki sem hiszi el neki a Földön a nagy találkozást, a néző meg pislog bambán, hogy akkor ez most csak egy álom volt, vagy mi van...
Veszett világ (2011)
Ez a John Goodman főszereplésével és Kevin Smith rendezésében készült film Közép-Amerikában játszódik, és olyan tinédzsereket követ nyomon, akiket egy gonosz szándékú vallási szekta ejt csapdába és hálóz be. A Veszett világ sokkal sötétebb hangulatú alkotás, mint Kevin Smith jellegzetes, képregények és könny drogok ihlette korábbi filmjei, és jól megmutatja hogy a mostanra kissé eltűnt rendező a komoly drámákhoz is kiválóan ért.
Csakhogy a filmnek nincs semmilyen végső nagy konklúziója, egyszerűen csak nyögvenyelősen véget ér azzal, hogy a tinik kiszabadulnak a vallásos szekta karmaiból,
és belekeverednek a rendőrség és a fanatikusok közötti halálos összecsapásba. John Goodman pedig az ATF (az Egyesült Államok tiltott alkohol-, dohány- és fegyverüzletei ügyében nyomozó testület) öltönyös ügynökként eldünnyög pár mondatot a kollégáinak...
Ellenség (2013)
Manapság a Szárnyas fejvadász 2 és a Dűne miatt Denis Villeneuve-t a modern filmművészet legnagyobb sci-fi rendezői között tartjuk számon, olyanok nagy nevek mellett, mint Christopher Nolan, Ridley Scott vagy James Cameron. Csakhogy ez nem volt mindig így. A 2000-es és a 2010-es években Villeneuve még meglehetősen ismeretlen volt Hollywoodban, így a 2013-ban Jake Gyllenhaal főszereplésével leforgatott Ellenség sem szólt nagyot. Pedig kraft épp lett volna benne, a történet ugyanis egy olyan férfiről szólt, aki elhatározza, hogy megtalálja a hasonmását.
Csakhogy a film azzal végződik, hogy a főszereplő hazamegy a feleségéhez, és rájön, hogy az átváltozott egy gigantikus pókká!