Bryan Singer rendező nem érezte fontosnak.
Bryan Singer 2006-os nosztalgikus szuperhősfilmje nem szerepelt valami fényesen a mozipénztáraknál, igaz, hogy mintegy 400 millió dollárt hozott világszerte, csakhogy ez édeskevés volt a 220 milliós költségvetéshez képest. A címszereplőt alakító Brandon Routh is remek volt Superman szerepében, Kevin Spacey sziporkázott Lex Luthorként, és a látványra sem lehetett panasz, továbbá a film ügyesen megidézte a Christopher Reeve-féle Superman-filmek első két részének hangulatát, mégsem lett belőle klasszikus. A nagyobb sikerhez lehet, hogy hiányzott egy epikus nyitójelenet is...
A film mozikba került változata egy rövid emlékeztetővel kezdődik Supermanről és a Kripton bolygóról, megjegyezve, hogy az Acélember egy ideje elhagyta a Földet, miután a csillagászok megtalálták szülőbolygójának maradványait. Kal-El helyett a film így azzal kezdődik, hogy Lex Luthor (Kevin Spacey) hatalmas vagyont örököl, mielőtt a kansasi Smallville-be ugranánk, ahol Superman újra a Kent-farmon landol, ahol ismét találkozik örökbefogadó édesanyjával, Martha Kenttel (Eva Marie Saint), mielőtt visszatérne Metropolisba. A film alternatív nyitójelenetében, a "Visszatérés a Kriptonra" című szekvenciában azonban egy kicsit többet tudhatunk meg Superman űrutazásairól. Bizonyos szempontból ez jobban hasonlít a karakter kalandjaihoz az eredeti DC képregényekből.
A törölt nyitójelenetben, amely olyan, mintha Stanley Kubrick 2001: Űrodüsszeia című klasszikusából származna, Kal-El egy kriptoni űrhajón utazik, amelyet a földi Magány Erődből építettek, és rábukkan arra a megsemmisült bolygóra, amely talán az otthona volt egykor. A szerkezetek és a formák egyértelműen az 1978-as Supermanben látottakra hasonlítanak, és hősünk végül felfedez egy óriási "S" betűt a bolygó felszínébe ágyazva, egy szimbólumot, amely az El-ház, Kal-El szülőcsaládjának címereként szolgált.
De amikor Superman kicsit közelebbről megnézi, észreveszi, hogy a felszín alatt a klasszikus zöld kriptonit várja őt. Elmenekül az űrhajójával, de a radioaktív meteorkövek legyengítik, és alig jut ki élve a csillagközi temetőből, mielőtt a robotpilótával visszaindulna a Földre.
Ez egy intenzív nyitójelenet, és mivel egyáltalán nincs benne párbeszéd, egészen más, meditatívabb, elgondolkodtatóbb hangvételű nyitánya lett volna a filmnek. Kézenfekvő lett volna a filmet azért is a Kriptonon kezdeni, mivel Richard Donner mindkét Superman-filmje ugyanígy tett. Ehelyett úgy döntöttek, hogy kivágják a jelenetet a kész filmből, és csak néhány évvel később, a The Superman Motion Picture Anthology kiadványra tették rá.
Annak ellenére, hogy Singer úgy döntött, hogy kivágja a jelenetet, a Superman visszatérhez készült játékok megőrizték a nyomát. A cserélhető kártyák és akciófigurák egy "űrruhás Kal-Elt" mutattak be, amelynek a hátterét a rajongók csak a jelenet későbbi bemutatója után ismerték meg.
A The Hollywood Reporter szerint a "Visszatérés a Kriptonra" megvalósítása 10 millió dollárba került. A film csúcspontját előrevetítő jelenetet látva, ez nem meglepő. Egy 2006-os interjúban Singer így indokolta meg, hogy miért vágta ki mégis:
Nagyon elegáns, de a film kontextusában, tekintve, hogy ennek a filmnek miről kellett szólnia, nem éreztem szükségét."
via: Collider