Tom Cruise-nak 9 élete van, de nyilván az is számít, hogy köszönhetően birkózó múltjának, rendkívüli fizikummal rendelkezik. Talán ezért kísérti mindig a halált, hiszen a Mission Impossible 6 forgatásán is megsérült.
Top Gun (1986)
Tom Cruise már tiniként is folyton veszélybe sodorta magát, motorokat tört össze, és egyéb marhaságokat csinált, de színészként mindezt már „hivatalosan” is megtehette. Jól ismert történet, hogyan próbálta ki - utasként – a vadászgépet, amivel a filmben repül, és hogyan okádta teli a pilótafülkét, amibe akkor és ott akár bele is fulladhatott volna, de nem ekkor került igazán halálos veszélybe – bár egy kaszkadőrfeladatokat végző pilóta valóban meghalt. Cruise akkor fulladt meg majdnem, amikor ejtőernyője elkezdett átázni abban a jelenetben, amikor a történet szerint barátja, Goose holttestét szorongatta, és az ernyő észrevétlenül elkezdte lehúzni a mélybe. Az egyik, a biztonságért felelős búvár az utolsó pillanatban kapcsolt, és vágta le a színészről a hámot, aki nem is sejtette, milyen nagy a baj.
Mint a villám (1990)
Cruise közismert arról, hogy milyen szigorúan követi a biztonsági előírásokat, és mennyire odafigyel arra, amit mondanak neki a profi kaszkadőrök – legalábbis mostanában. Mert volt idő, amikor erre fittyet hányt, és ez történt a NASCAR autóversenyzők között játszódó filmben is. Instruktora, a veterán versenyző, Hut Stricklin csak évekkel később árulta el, hogy a forrófejű színész gyakran fütyült arra, mit mondott neki, mert azt hitte, egyedül is képes megoldani a feladatot, és egyszer ennek köszönhetően kenődött fel a falra. Ő ugyan pontosan elmondta neki, hogy másodpercről másodpercre mit kell tennie, de Crusie eltért az utasításoktól, és mint az őrült, úgy rángatta a kormányt, és rögtön ki is sodródott, amit aztán már nem tudott korrigálni. A szerencse az volt, hogy az autóhoz erősített méregdrága kamera felfogta az ütközést, és bár tropára ment, megmentette Cruise életét.
Mission: Impossible (1996)
Ha jobban megnézzük Cruise arckifejezését abban a jelenetben, ahol sorra robbannak fel mögötte a hatalmas víztartályok, akkor láthatjuk, hogy itt bizony valóban be volt tojva. Mert papíron jól hangzott, hogy amint az egyes számú tartály felrobban, ő futni kezd, és ahogy elfut a kettes számú előtt, az is robban, de a való életben azért ezt kicsit nehezebb kivitelezni. Cruise baromi gyors, de nem számolt azzal, hogy a víz csúszós, és teli lesz üvegdarabokkal, így a mögötte zúduló vízfal majdnem utolérte. Végül az egészet megúszta egy bokaficammal, de az egyik kaszkadőrnek egy nagyobb üvegdarab végighasította a lábát.
Az utolsó szamuráj (2003)
Hogy milyen veszélyeket tartogathat egy szamurájfilm? Hát a nyilván a kellékként használt, de még így is borotvaéles katanák, vagyis szamurájkardok jelenti az igazi veszélyt – ha nem számoljuk a lovakat és a robbanásokat. Cruise az egyik csatajelenet során veszítette el majdnem a fejét, amikor partnere, Hiroyuki Sanada kezében megcsúszott a kard, és a suhanó pengét nem tudta már megállítani. A két színész ugyanis egy-egy mozgó műlovon ült, azokba kellett kapaszkodniuk, és egy kézzel vívtak. A japán színész izzadt tenyerében megcsúszott kard végül csak annyira változtatott irányt, hogy Cruise koponyája felett milliméterekkel suhant el, de a stábban már mindenki biztosra vette a lefejezést, és mindenki sikítozni kezdett.
Collateral - A halál záloga (2004)
Bár a legtöbb mutatványt simán megcsinálhatnák a kaszkadőrök, az adrenalinfüggő Cruise rendszerint lestoppolja őket magának, mondván, így hitelesebb lesz a film, és talán igaza is van. Példája rendszerint ragadós, és a vele együtt dolgozó többi sztár is elkezdi saját maga megcsinálni a saját mutatványait, és ezt tette Jamie Foxx is, aki kevésbé volt jártas a kaszkadőrmunkában, és majdnem megölte Cruise-t. A jelenetben taxijával nekihajt Cruise Mercedesének, csakhogy túl gyorsan hajtott, a másik autó pedig felrepült levegőbe, és kipördült a díszletből – benne Tom Cruise-zal. A remek reflexekkel megáldott színész rögtön érzékelte, hogy baj van, és megragadta az ülést, hogy kapaszkodjon, de még így is ide-oda csapódott az autóban.
Mission: Impossible 3. (2006)
Bár a rendező, J.J. Abrams kifejezetten megtiltotta a színésznek, hogy bármiféle épületről leugorjon, a veszélyes jeleneteket pedig stúdióban, zöld háttér előtt vették fel, hogy később digitálisan helyezzék mögé a hátteret, Cruise-nak így is sikerült magát veszélybe sodornia, hiszen még így is ragaszkodott a mutatványaihoz. Többször is közel került a súlyos sérülésekhez, például amikor átugrott egy ablaküvegen, de végül ironikus módon úgy repedt meg több bordája is, hogy túl hirtelen fordult meg egy jelenetben. Egy kaszkadőr kevésbé volt szerencsés, ő harmadfokú égési sérüléseket szenvedett, és testének 60 százaléka megégett.
Feledés (2013)
Cruise az első munkájából keresett pénzéből még tiniként egy motort vett, amit még aznap összetört. Ez ismétlődött meg majdnem a különös hangulatú sci-fi forgatásán, ahol egy fennsíkon kellett áthajtania futurisztikus motorján, amit többször is meg kellett ismételnie a kamera kedvéért.
Bár magabiztosan vezetett, a talaj egyenetlen volt, és egyszer csak megcsúszott, amitől a motor egy időre irányíthatatlanná vált. Miközben mindenki dermedten nézte, mi történik, a hidegvérű Cruise kivárta, amíg a lejtőn teljes sebességgel haladó motor szilárdabb talajra nem ér, és ekkor fékezett be, de még így is lerepült a járműről. Valószínűleg ez a pár másodperc mentette meg, így viszont csak le kellett magát porolnia.
A holnap határa (2014)
Cruise-hoz képest filmbeli partnere, a brit Emily Blunt még kezdőnek számít, így gyakran azon vette magát észre, hogy megpróbálja lenyűgözni kollégáját. Nyilván ezért vállalta be, hogy bizonyos jeleneteknél ő maga csináljon mindent, és ez történt akkor is, amikor egy lerobbant csotrogányon száguldanak át a kihalt Londonon – és a jármű mögött még egy utánfutó is lobogott. Az egyik kaszkadőr gondosan elmagyarázta Bluntnak, mikor fékezzen, forduljon, majd gyorsítson, és ő elsőre mindent tökéletesen meg is csinált. Csakhogy ezeket a jeleneteket többször is szokás felvenni, és másodszorra már nem sikerült ugyanúgy koncentrálnia. Ahogy a színésznő visszaemlékezik, a mellette ülő Cruise egyszer csak kiabálni kezdte, hogy Fék, fék, fék! – ők pedig belecsapódtak egy fába. Az autót szerencsére eléggé megerősítették ahhoz, hogy ezt a váratlan becsapódást is kibírja.
Mission: Impossible - Titkos nemzet (2015)
A Missipon Impossible filmek már lassan arról szólnak, milyen lehetetlen feladatot csinál meg maga a főhős, és az ötödik rész estében ez egy katonai szállítógépen való csimpaszkodást jelentett. Ez a három vékony biztosítókötél ellenére is elég kockázatos volt, de az igazi veszélyt nem a lezuhanás jelentette. Crusie-nak elmagyarázták, hogy ennél a sebességnél végzetes lehet, ha nekicsapódik egy arra szálló madár vagy akár a légörvény által felkapott apró kavics, és az utóbbi meg is történt, amire ugyan számítottak a filmesek, mert a színészen vékony golyóálló mellény volt, de az ütéstől így is majdnem az eszméletét veszítette. A szerencséje az volt, hogy a kavics pont a mellkasán találta el, ha az arcát vagy a kezét kapja el, akkor jó eséllyel lezuhan, a biztosítás ebben az esetben pedig csak arra lett volna jó, hogy nagy sebességgel nekivágódjon a gép oldalának.
A múmia (2017)
A film során Cruise számos potenciálisan életveszélyes mutatványt csinált végig – például egy autós üldözés során, egy falnak csapódva többször is, vagy abban a híres jelenetben, ahol a zuhanó repülőgépben zéró gravitáció mellett csapkodnak ide-oda. Bár az utóbbi rész felvétele minden résztvevő gyomrát kicsinálta, beleértve a technikusokat és az operatőröket is, Cruise mindent megúszott egy karcolás nélkül, ami nem feltétlenül jellemző rá. Talán ezért gondolhatta, hogy jó móka lenne mégis megsérülni, és miközben egy helikopteren repült hatszáz méter magasan a namíbiai sivatag felett, kilépett a gép szélére, hogy egy jópofa selfie-t csináljon, és megcsúszott. Pár milliméteren múlott, hogy meg tudott kapaszkodni, és sikerült mindenkire ráhoznia a frászt.