A TV2 csúnyán bebukta a hétvégét.
Végre van izgalom a tévénézettségi adatok böngészésében! Az év végéhez közeledve nemcsak azzal kell képben lenni, hogy hol és milyen műsor indításával matekozik éppen a két kereskedelmi tévécsatorna, hanem azzal is, hogy ez miért történik. Természetesen csakis azért megy az állandó tili-toli, hogy meglegyen a piacvezetőség. Röviden úgy áll most a helyzet, hogy az RTL-nek 11 napos hátrányt kell ledolgoznia a TV2-vel szemben. Egy merész kanyarban előzéssel meg lehet ezt oldani, rá lehet még kapcsolni, tövig lehet nyomni a következő hónapokban a hétköznapokat, sőt kell is a győzelemhez, mert hiába hoznak szép számokat a hétvégi show-műsorok, a szombatok és a vasárnapok behúzása nem lesz elég.
A hétköznapokkal kapcsolatban nincs újdonság: a Kalandra fal! nem találta meg a közönségét. Vagyis megtalálta, de az nagyon kevés emberből áll. A kevesebb néha több elv itt most nem játszik, sőt! Ez a kevés még kevesebb, amikor elindul az amúgy tök szórakoztató Kabát FC.
A szórakoztató műsor iskolapéldája 2024-ben.
TovábbEzzel szemben az Ázsia Expressz megállíthatatlanul dübörög. Az "unalmas" adatokat nézve ez így néz ki:
Az Ázsia Expressz átlagosan több mint kétszer annyi embert érdekel (224 ezret) a 18-49-es korcsoportban, mint a Kalandra fal (97 ezer). Ugyanez a helyzet Kasza Tibi Fülöp-szigeteki párkapcsolat-bomlasztó realityjével, ami átlagosan 157 ezer nézőt ültet tévé elé, és a Kabát Péterrel eladott Lúzer FC-vel, ami 69 ezer embert érdekel. Az eredmény még siralmasabb – az RTL szemszögéből –, ha a teljes lakosságot nézzük. Akkor ugyanis még csak a TOP 50 legnézettebb műsorok környékén sincs egyik műsor sem.
Az elvesztett hétköznapok okozta háborús sebeket az X-Faktor-os és Sztárbox-os kötésekkel tudja enyhíteni az RTL. Annyira, hogy az X-Faktor hirtelen megjelent a 2024 TOP 10 legnézettebb műsorai között. Kilenc műsor még mindig valamilyen olimpiai közvetítés, de az ötödik helyen már ott van a szeptember 14-i X-Faktor, ami a hét legnézettebb műsora lett a 18-49-es korcsoportban a maga 401 998-as nézettségével és az ahhoz tartozó 36,5 százalékos közönségarányával. Ez önmagában is szép teljesítmény, de úgy meg pláne, hogy a vele majdnem egy időben futó Sztárban Sztár All Stars csak 185 781 embert érdekelt és 18,9 százalékos közönségarányt ért el. Sőt! Azt is érdemes figyelembe venni, hogy a TV2 énekes műsora háromnegyed órával korábban kezdődik és hetvenöt perccel tovább tart. A korai kezdés miatt azt feltételezhetnénk, hogy a már ott maradt nézők nem mennek sehová, nem kalandoznak el az RTL irányába. A felvezető műsorok nagyjából egy szinten mozognak: a nagyszabású show-műsort megelőző Tények Plusz 101 ezer nézővel köszönt el 19:05-kor, míg az X-Faktor előzenekara, a Fókusz Plusz 120 ezer embert szórakoztatott 19 és 20 óra között. Ám míg a Tények Plusz után csak 80 ezer néző csatlakozott be, addig a Fókusz után hirtelen közel négyszeresére nőtt az RTL-t néző tömeg.
A Sztárbox 3. adása is tartogatott meglepetéseket és szürreális pillanatokat.
TovábbAmi a vasárnapot illeti: a legnagyobb meglepetésre kicsit megtorpant a Sztárbox. De még így is verte a Sztárban Sztár All Starst. A hét második legnézettebb műsora lett 18-49-ben a 264 ezer nézőjével és a 25 százalékos közönségarányával, míg a vele szemben indított vasárnapi Sztárban Sztár 236 ezer nézőt ért el 23,1 százalékos közönségaránnyal. Nem rossz és nem is tragikus, ahogy mondani szokás. Az is benne lehet ebben az adatban, hogy a mostani Sztárbox összecsapásai nem voltak túl izgalmasak, nem voltak benne igazi húzónevek. (De ez is elég volt, hogy megverje a TV2-t.) A teljes lakosságban viszont még a múlt héthez képest is több nézőt sikerült képernyők elé ültetnie a híres énekeseket utánzó híres énekeseknek. 4 éves kortól felfelé az éppen tévét nézők közül 827 ezren választották a Sztárban Sztárt könnyed vasárnap esti kikapcsolódásként.
Az RTL kétnapos, hétvégi fölénye a teljes hét megnyeréséhez kevésnek bizonyult: a 18-49-es korosztályban a heti főműsoridős győzelem a TV2-é lett 20,5 százalékos közönségaránnyal, míg az RTL csupán a fiatalok 15,1 százalékát ültette a tévéképernyők elé. A harmadik legnézettebb csatorna a fiatalok között a Mozi+ lett 5,5 százalékos nézettséggel.
Az igazi dömping még csak most jön. Ezen a héten már elindult az RTL új vetélkedője, a Fort Boyard - Az erőd, aztán jön majd a Házasodna a gazda és a tavaly nagy sikereket elért Árulók - Gyilkosság a kastélyban is, miközben a TV2 egyelőre az Ázsia Expressz és A kísértés kifuttatása mellett a hétvégéit igyekszik megacélozni a Megasztárral és a Dancing with the Stars-szal.
Ez is érdekelhet
Röviden így lehetne összefoglalni a Fort Boyard - Az erőd 2024-es visszatérését.
Tovább