Született bérgyilkosok

  • TóCsa / PORT.hu

Úgy tűnik az oroszok nyáron nemcsak a futballban próbálják ismét meghódítani a világot, hanem a filmpiacon is nagyra törnek. Az Éjszakai őrség és folytatása, a Nappali őrség című vámpíropuszok rendezője, Timur Bekmambetov néhány világsztárral megerősítve ugyanazt viszi tovább, amit korábbi filmjeiben megkezdett, azzal a különbséggel, hogy a vámpírok ezúttal a spájzban maradtak.

Golyózápor

A Wanted trailerének legizgalmasabb pillanatai egy kocsiablakból kilógó, vadul lövöldöző Angelina Jolie-t mutattak, amint egészen elképesztően kanyarodó golyókat lő ki pisztolyából. Az eltúlzott akciókra nem vevő közönség már ekkor tudta, hogy messziről kell elkerülnie a mozitermet, de az ilyesmire kicsit nyitottabb akciófanatikusok jóízűen nyalták meg a szájuk szélét. Bekmambetovra azért figyeltek fel Hollywoodban, mert elképesztően olcsón (közel ötmillió dollárból) fantasztikus látványvilágot álmodott meg első filmjében, és a csökkenő jegybevételek mellett bizony nem árt, ha az egyre látványosabb mozikat igénylő közönséget olcsóbban tudják kiszolgálni. A célnak Bekmambetov tökéletesen megfelelt, mivel olyan látványosságot hozott ki 65 millió dollárból, ami Michael Bay-nek valószínűleg százból sikerült volna. Elképesztő kameraállások, ritmusos vágástempó, egytől-egyig cool szereplők, ötletes akciók, jó helyszínek, digitális trükkparádé és kaszkadőrbravúrok. Ha csak ennyi lenne a Wanted, megemelnénk előtte kalapunk, csakhogy rendezőnk szeret grandiózus történeteket mesélni.

Sztori

Mielőtt félreértenék mondanivalómat, le kell szögeznem, hogy semmi bajom azzal, ha egy akciófilmbe próbálnak értelmet is csempészni, ám néha nem árt egyszerűségre törekedni. Egy tárgyakat kerülgető golyókkal tűzdelt moziban nem valószínű, hogy a drámai szálak tökéletesen működhetnek, az pedig sosem veszi jól ki magát, ha a nézők ott röhögnek, ahol nem kéne. A rendező egyszerűen túl sokat akar markolni az ezeréves bérgyilkosszervezet túlspilázott történetének bemutatásával, és a szálak keverésével. Ezzel ugyanazt a hatást éri el, mint orosz filmjei esetében: a néző lenyűgözve nézi az akciójeleneteket, majd jóízűen szundikál egyet a párbeszédek idején. Szerencsére a végén egy csavarral azért kiküszöböli a csorbát, de úgy tűnik a jövőben talán szerencsésebb lenne, ha a sokszereplős, nagyívű és fordulatos történeteket azokra hagyná, akiknek fekszik ez a stílus.

Szereplők

Az egyszerű hivatalnokból Mátrix-szerűen szuperemberré váló James McAvoy a Vágy és vezeklés után ismét bizonyítja, hogy Hollywood megtalálta a jövő nagy sztárját (állítólag ő lehet a Hobbitban Zsákos Bilbó), és neki köszönhetjük a film humoros, hivatali pillanatait is. Johnny Depp-hez hasonlóan sokszínű egyéniség, aki mellett azonnal látszik, hogy Angelina Jolie nem ugyanaz a színészi súlycsoport, de itt azért hozza, amit hoznia kell: dögös, szexis a tekintete és jól állnak a kezében a fegyverek. Morgan Freeman kisujjból hozza az öreg, bölcs és fondorlatos figurát, de a film legkarakteresebb figurái kétségtelenül az Oroszországból és Németországból hozott vendégszínészek, vagyis Konstantin Khabensky (az őrség-mozik főszereplője) és Thomas Kretschmann.

Kinek ajánljuk?
- akik Angelina Jolie tetkói láttán a mennyországban érzik magukat
- az Éjszakai őrség és a Nappali őrség rajongóinak
- akik szeretik az agyukat a mozi ruhatárában felejteni

Kinek nem?
- akik a kanyargó, célpontjukat követő golyók kapcsán már fogják is a fejüket
- akik nem szeretik, ha túl sok ártatlan áldozat van egy filmben
- akik egy Nikita-szerű bérgyilkos lélekboncolásra vágynak