Legfontosabb egy film előkészületeinél, hogy az alkotók meghatározzák azoknak az elvárható nézőknek a körét, akiknek alkotásukat elsősorban szánják. A Sztornót alkotó Közgáz Vizuális Brigád, vagyis Pálos György rendező-operatőr, Czabán György és Győri Csilla producerek, nem bíztak semmit a véletlenre, amikor elhatározták, hogy egy adóhatóságtól származó levél okozza egy történelemtanár majdnem teljes összeomlását. A mai Magyarországon az APEH mozaikszó emlegetése a polgárok túlnyomó részénél ekvivalens az Ördög, Sátán, Lucifer, valamint Belfegor és Woland nevekkel, mintegy modern perszonalizációjaként az örök Gonosznak. Társadalmi és vagyoni helyzettől, foglalkozástól, vallási felekezettől, szexuális beállítódástól és politikai elkötelezettségtől függetlenül szinte mindenki összerezzen, mikor a postaládájában rejtőző levélen az olvasható feladóként: APEH. Így sokan érezhetik magukénak e filmet, még akkor is, ha nem a kényszervállalkozó értelmiségiek és/vagy a Kispál és a Borz nevű rockzenekar rajongói körébe tartoznak.
A Pálos-Czabán duó 99 (!) kisfilm és néhány a szerény költségvetéshez képest jelentős sikert aratott nagyjátékfilm után (pl. Országalma, Feri és az édes élet) megemelt büdzsével és rocksztár főszereplővel abszolút mai témába fogott, filmre álmodták a hivatal packázásában összeomló értelmiségi kisembert. De aki ismeri az alkotók munkásságát, az tudja, szó sincs komor, sötét, kafkai látomásról, csupán egy picit elironizálunk a mai magyar valóság túlélhető szorongásain, amelyek azonban annyira vannak súlyosak, hogy főszereplő történelemtanárunk majdnem belerokkan. A sztorit maga Bandi meséli el egyes szám első személyben, mintegy és majdnem, borozgatva a gangon.
Egy nap megérkezik az inkriminált levél. Tűrhetetlen a hőség akkoriban, ritkán megy 30 fok alá a hőmérséklet, az iskolában facér kolleginák és kiéhezett tanítványok erotikusan túlfűtött érdeklődésétől hősünk, a harmincas tanár egyaránt szenved. A rendszeres vasárnapi ebéd alkalmával véletlenül leszólja az anyós főztjét. Jót akaró kollégák információinak köszönhetőn a család időszakosan különköltözik. Az APEH kiegészítéseket követel, miközben tanerőnk kényszerből kilométer-elszámolást hamisít. A rendőrség viszont kiskorúak szexuális bántalmazásával gyanúsítja. Emellett álló helyzetben karambolozik. Ilyen tortúrákon kell keresztülmennie Bandinak, mi pedig közben jókat kacarászunk...
Bandi persze Lovasi András, a Kispál és a Borz énekese, aki ugyan tűnt már fel filmvásznon, de eleddig minden alkalommal zenészként. Most azonban főszereplő filmszínészként debütál, kiválóan. Hozza azt a manírok nélküli természetes fazont, aki önnönmaga. Lovasi tanárvégzettségű ember, így nem okozhatott nagy nehézséget beleképzelnie magát egy tanár szerepében, legalábbis alkalom nyílt kitalálni, milyen tanár is lenne Bandi, ha nem lenne rocksztár. Szerintem jó tanerő lenne, a nebulók biztos szeretnék. Pedig még dogát is írat. A filmvásznon is jól mutat, önazonos és görcsmentes. A valóságban is két gyerekkel és egy feleséggel rendelkezik, mint azt a szellemes önéletrajza írja, így van ez a filmben is. Feleségét itt Tóth Ildikó alakítja, szokásosan atombiztosan. Csábító szerepkörben két fiatal tehetséget láthatunk, Láng Annamarit, aki a Schilling-féle Krétakörben már eddig is sikert sikerre halmozott, filmvásznon is erős és hiteles, csakúgy, mint Kovács Patrícia, akit már a Szerelemtől sújtva egyszemélyes drámájában megismerhettünk. Mindketten nagy jövő előtt állnak. Mellékszerepekben fergeteges jelenettel ajándékoz meg minket Lázár Kati, mint főztje sótlan voltán felháborodó anyós és Petróczy Sándor, amúgy a Mozisok Országos Szövetségének elnöke, itt az após szerepében Laokoónként küzd az elektromos fűnyíróval. Hollósi Frigyes olyan iskolaigazgató, amilyet mindannyian szerettünk volna, anno. A szintén Krétakör-közeli Tilo Werner akcentusával és intelligenciájával valódi kafkai rendőrnyomozó, míg Ficzere Béla a jóbarátnak látszó intrikus kolléga szerepében bumfordi, de igazi.
Magyar filmben ritkán hallhatóan hiteles és szellemes párbeszédek megalkotása mellett Pálosnak maradt energiája a sztori ritmusos elmesélésére éppúgy, mint a vicces szuperközelikkel és nagy panorámákkal operáló képi világ megteremtésére ebben a szórakoztató, ám mégis nagyon aktuális filmben.