A francia rendező, Jacques Audiard neve az 1994-es "Férfiak mélyrepülésben" című filmje révén vált ismertté a hazai mozikban. "A számat figyeld" a "A Pont Neuf szerelmesei"-hez hasonlóan szerelmi történet a periférián, de annál kevésbé szentimentális és művészkedő hangnemben íródott. A sztori reális alapokról indul, akár egy irodai társadalmi dráma, majd miután vázolta a hősöket körülvevő világot, lendületes krimibe vált. Érdekessé mégsem ez utóbbi kanyar teszi, hanem az, hogy a rendező egy rendkívüli jellemtanulmányhoz választja a krimi-szerkezetet s ez remek színészi alakításokkal párosul. A bűnügyi szálak gyakran alárendeltek a két főhős reakcióinak és viszonyának s csak a háttérben játszódnak. Így a film végül nem lesz csupán egy középszerű thriller a sok közül, hanem egy különös történet egy magányból és kirekesztettségből születő szerelemről.
A film egyik főhőse Carla (Emmanuelle Devos), a reménytelenül magányos és félénk titkárnő, aki egy napon irodai munkájához kisegítőt kap Paul (Vincent Cassel) személyében. Az ágról szakadt fiatalemberről hamarosan kiderül, hogy épp feltételes szabadlábon van, ezért szorul rá az igazolt munkahelyre. Carláról pedig megtudjuk, hogy vállig érő haja hallókészülékeket takar, s hogy nőgyűlölő kollégái nap, mint nap megalázzák és kihasználják anélkül, hogy ismernék fogyatékosságait.
Kezdetben úgy tűnik, a fiatalok egyetlen közös vonása, hogy kívülállók, akik neheztelnek a kirekesztettségükért. Carla mégsem küldi el Pault, mikor megtudja, hogy büntetett előéletű, s bármennyire is szüksége lenne rá, azt sem engedi, hogy bizalmas kapcsolatuk gyors lefolyású szerelmi aktusban végződjön. Ehelyett egymás fogyatékosságait kiegészítve különös szövetségre lépnek. Carla Paul alvilági terveit támogatja szájról olvasási képességei révén, s közben fedezi a rendőrség előtt, Paul pedig a Carla ellenségein végrehajtott bosszúban segédkezik a maga módján: lop, ver és zsarol, ha kell. Eközben folyamatosan változó kapcsolatuk egyre kockázatosabbá válik.
A forgatás előtt a rendező instrukciója Vincent Cassel felé így szólt: "Nem akarom, hogy te legyél te, mert te sokkal több vagy, amikor te nem vagy te." S valóban alig ismerni rá, megjelenése kezdetben olyan jelentéktelen, hogy aki Casselt még sosem látta filmen, annak eleinte az is hihetetlennek tűnik, hogy ezzel a vad, horpadt fejjel hogyan fogja végigjátszani a 115 percet, hogyan lesz belőle hősszerelmes vagy Superman. De ez jót tesz a filmnek. És persze lesz belőle, ami kell, mert ahogy az már a "Gyűlölet"-ben is kiderült Cassel-ről: olyan karakter, aki minimális eszközökkel, mégis fantasztikus energiákkal és hitelességgel jelenik meg a vásznon.
A Carlát alakító Emmanuelle Devos ezért a szerepért Franciaországban az év legjobb színésznőjének járó César díjat kapta. "A számat figyeld" főhősnője fogyatékosságának legérdekesebb részleteit köszönheti. A film a nézőt közelik segítségével vonja be Carla bánatos, elhagyatott magánuniverzumába. A lány időnként kénytelen kikapcsolni hallókészülékét és olyankor szinte teljesen süket. A néző egyensúlyát vesztve bolyong a nyomában. A lány perspektívájából szembesülünk egy durva s könyörtelen világgal, mely brutális gengszterek és üresfejű nőszemélyek lakóhelye. Nézőpontja valódi filmes látásmódra ad alkalmat. Mindemellett Jacques Audiard szomorkás love-sztorija különösen ajánlott gyógyulásra vágyó, csalódott s hitetlen szerelmeseknek.