A Forbes felmérése szerint Majka a legértékesebb, Fördős Zé a leghitelesebb, a Schobert-házaspár és Csobot Adél a legmegosztóbb.
A Forbes hat tényezőt vizsgálva (ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénztermelő képesség, online jelenlét) számosította a magyar celebeket, hogy megállapítsák, kik azok, akik ismertségüket üzletileg a legjobban tudják kamatoztatni. Így lett 2022 legértékesebb celebje Majka, a selfmade énmárka tökéletes kiaknázásával. A Sztárban sztár és a Bezár a bazár műsoraival a legnézettebb tévés személyiség, tavaszi Swing-turnájára pillanatok alatt elfogytak a jegyek, lagzijának eseményei pedig leuralták a bulvármédiát.
A tavalyi győztes, Sebestyén Balázs a felmérés során kemény csatát vívott Majkával, és idén a második helyezést érte el. A lista harmadik celebje a tavalyihoz képest hat helyet ugrott előre: Rúzsa Magdi nagyot ment a közelmúltban, dalait összesen ötvenhétezerszer játszották a rádióban, a bulvár is szívesen foglalkozik vele, hármasikrei megszületése óta pedig reklámértéke is jócskán megnőtt. A Forbes fent említett új vizsgálati szempontjai alapján az énekesnő megítélése a legkiegyensúlyozottabb: elmondhatjuk, hogy általában szeretik őt az emberek.
A húszas lista mezőnyébe visszatért D. Tóth Kriszta és Schobert Norbert, újonnan érkezett Szabó Zsófi és Rácz Jenő, Tilla azonban nagyot esett: míg tavaly a hatodik helyezett volt, idén már csak a tizenhetedik lett.
A Forbes a következő tényezők alapján számolta ki a celebindexet:
Ismertség: Mennyire ismert a magyar lakosság körében?
Láthatóság: Milyen sűrűn „forgott” a neve a médiában (print és online sajtómegjelenések, címlapszereplések, tévés-rádiós jelenlét), mennyire volt az elmúlt egy évben beszédtéma?
Kedveltség: Mennyire „egészséges” az énmárkája – milyen arányban jelennek meg róla pozitív-negatív tartalmak, hozzászólások, és mennyire kedveli a lakosság?
Hitelesség: Mennyire gondolja hitelesnek a lakosság? Van-e mögötte valódi teljesítmény és minőségi tartalom? Tudatosan ápolja és kezeli saját imidzsét, hitelesen képes közvetíteni egy márka üzenetét?
Pénztermelő képesség: Mennyire lehet vele műsort-újságot, termékeket és szolgáltatásokat eladni? Mennyire használja ki tudatosan a szereplő a pénztermelő képességét (saját üzleti tevékenység, támogatott tartalmak, reklámfelkérések mennyisége és minősége)?
Online jelenlét: Mekkora a követőbázisa és a saját, valamint róla szóló online tartalmak elérése? Milyen arányban tudja aktivizálni követőit (lájkok, kommentek, megosztások aránya)?
A vizsgálatok alapján idén Fördős Zé lett a leghitelesebb, épp csak megelőzve Rúzsa Magdit. Borbás Marcsi, aki sokáig vezető volt ebben a kategóriába idén a harmadik helyre csúszott. A listára visszatérő D. Tóth Krisztát Borbáshoz hasonlóan nem nevezhetjük "igazi" celebnek, hiszen nem a bulvár a fő lelőhelyük, de hitelességből és kedveltségből igen szépen vizsgázott.
Schobert Norbert és Rubint Réka évről évre lejjebb végzik, ellentmondásos megnyilatkozásaikkal nem segítik népszerűségüket, a húszas lista legvégén lévő Csobot Adélnál pedig a számok alapján, bár minimálisan, de mégis túlsúlyban vannak a negatív hangvételű tartalmak, kommentek.
A Forbes az influenszereket is vizsgálta, akik a hagyományos, médiahátszéllel támogatott celebek mellett egyre inkább tényezővé válnak, üzletileg is, de egyelőre még nem tudtak felkerülni a listára. A magazin megjegyzi, hogy őket egészen más szempontrendszerek szerint kell majd értékelni, ami már nem sokat várat magára.
(via Forbes)