Október 8-tól öt napon keresztül az Uránia Nemzeti Filmszínház ad otthont a legutóbbi idők spanyol filmjeiből készült különleges válogatásnak, ami nyelvleckének sem utolsó.
A Spanyol Nagykövetség és a Cervantes Intézet által szervezett Filmhét tizenöt vetítésén 12 filmet láthatnak a nézők. A nyitó díszvetítésen október 8-án, kedden 19 órakor Pablo Berger Hófehérke című fekete-fehér némafilmjét vetítik, amely a Grimm-testvérek klasszikus történetének szabad feldolgozása a húszas évek Spanyolországának gótikus esztétikájában. A Filmhéten további nyolc játékfilmet és három dokumentumfilmet vetítenek az Urániában. Látható lesz Nacho Vigalondo „romantikus sci-fi komédiája”, A földönkívüli, melyben egy átmulatott éjszaka után az egymás mellett ébredező fiatal férfi és nő kínos helyzetét a város fölött megjelenő hatalmas UFO bonyolítja tovább. Montxo Armendáriz Ne félj! című drámája a fiatal Silvia fejlődéstörténetét ábrázolja, aki 25 évesen úgy dönt, hogy szembenéz azokkal az emberekkel, traumatikus érzelmekkel és élményekkel, amelyek a múlthoz láncolják. A felnőtt nézők újra borzonghatnak a [REC] című kézi kamerás horrorfilmmel világhírűvé vált spanyol rendező, Jaume Balaqueró 2011-es pszichothrillere, a kritikusok által elismert Amíg alszol bizarr képsorain. Paco León Carmina megoldja című filmjében egy hiteles, a jég hátán is megélő, felejthetetlen karakter rajzolódik ki a szemünk előtt Carmina személyében. Az akciófilmek rajongói sem maradnak izgalmak nélkül, Daniel Monzón 8 Goya-díjat elnyert akció-thrillere, a 211-es cella egy fegyőrről szól, aki első munkanapján rögtön egy komoly börtönlázadásba keveredik.
A programban a spanyol független kortárs filmművészet alkotásai is helyet kaptak. A „Márgenes/Margók” filmciklus Daniel Castro Illúzió című vígjátékával kezdődik, melyben egy forgatókönyvíró és rendező azon töri a fejét, hogy egy musical forgatásával próbálja visszacsalogatni hazájába az utóbbi időkben elveszett jó hangulatot. Jonás Trueba Ábrándozók című alkotása néhány fiatalról és a filmkészítés nagy ábrándjáról szól: a beszélgetések és ivászatok világáról, az egyedüllétről, a szerelemről és a moziba járásról, az elveszett és az elvesztegetett időről. Eloy Enciso Arraianos című vizuális költeményében egy Galícia és Portugália közötti „senki földjén” meghúzódó kicsiny falu életképei rajzolódnak ki, ahol szinte megáll az idő és a valóság egybefonódik a mítoszokkal és az álmokkal. A Spanyol Filmhét programját három dokumentumfilm is színesíti. Elias León Siminiani Térkép című, Sevillában és Romában is díjat nyert dokumentumfilmje egy fiatal rendező története, aki - miután elbocsátják a tévénél betöltött állásából - úgy dönt, hogy Indiába utazik, hogy valóra váltsa álmát, és elkészítse élete első játékfilmjét. A Costa de Morte, Lois Patiño dokumentumfilmje Galícia „Halálpart”-nak nevezett tájegységét és az ott élők küzdelmeit mutatja be a természeti elemekkel - kiderül, hogy miért tartották ezt a helyet a rómaiak idejében a világ végének. A filmhetet a Pepe, az andalúz című dokumentumfilm zárja október 12-én vasárnap. Concha Barquero filmje egy a spanyol polgárháború után kivándorolt férfi és otthon maradt családja történetét dolgozza fel.