Curtis Hanson meglepő alapanyagot választott könnyed családi drámájához. A bárgyú csajregényből készült Egy cipőben kétségbeesetten próbál elfeledkezni a gyökereiről, és többé-kevésbe legyőzi az unalmas kliséket.
Jellegtelen külsejű, de okos nővér küzd naplopó, de szexis húgával, és a végére minden megoldódik - így lehetne összefoglalni Curtis Hanson legújabb filmjét. Az Egy cipőben egy Jennifer Weiner nevű amerikai nő 2002-es bestselleréből készült, amit nem olvastam, de jellegzetes Chick lit, azaz Bridget Jones-típusú szingli csajregénynek tűnik. A film azért érdekes, mert üvölt róla, hogyan próbált belőle egy jó rendező jó filmet csinálni, de az alapanyag lekötözte őt egy rózsaszín fotelbe és kipeckelte a száját pot pouri-zacskóval, úgyhogy a végeredmény nagyon vegyesre sikerült: ki is lóg a szingli csajfilmek táborából - ahhoz túl sok benne a szívszorító, lelombozó jelenet.
Hanson, aki olyan mozikat rendezett, mint a ragyogó L. A. Confidential, a kissé belterjes, de ezt leszámítva élvezetes Wonder Boys, vagy a kemény, feszes 8 mérföld, most meglepő kanyarral családi filmet forgatott két félárva lányról, akiket egyedül a cipőméretük köt össze. A cipő-vonal teljesen felesleges, muszájból megtartott elem, mit lehet tenni, ha Weiner alapműve erre a sovány, szexésnewyork-szagú metaforára épül. Hiába rágják a szájunkba, hogy Rose, a szürke ügyvédnő (Toni Collette) megszállottként rajong a szép cipőkért, semmit nem ad a sztorihoz. Maximum arra jó, hogy Rose néha azért is összeveszhessen féktelen húgával, Maggie-vel (Cameron Diaz), mert az kérés nélkül kölcsönveszi és letöri a sarkát a féltve őrzött és sohasem viselt Jimmy Choonak. De a folyamatosan tangában flangáló Maggie nemcsak Rose cipőjét, de a pasiját is kölcsönveszi, úgyhogy kész, a nővérek halálosan összevesznek, és innentől új irányt vesz az egyébként 130 perces film. Maggie meg sem áll Floridáig, ahol egy sosem látott nagyihoz kopogtat be - ő Ella (Shirley MacLaine), aki ráveszi a lusta lányt, hogy kezdjen el dolgozni az öregek otthonában, ahol ő is él. Rose ezalatt otthagyja az ügyvédi irodát és kutyasétáltatóként sokkal boldogabb.
Romantikus, életszerűtlen klisék, de Hanson filmjében mégis működnek. Ez elsősorban a színészeknek köszönhető: Collette a tőle megszokott profi érzékenységgel játssza el Rose kidolgozatlan karakterét, Shirley MacLaine pedig bölcsen, visszafogottan alakítja Ellát - szikár stílusa megakadályozza, hogy szirupos, könnyes nagyi legyen a figurából. Cameron Diaz is jó, nem lóg ki a sorból. Az eddig is kiderült, hogy Diaznak van filmes humora, de Hanson rendezése most kihozta belőle a könnyes drámát is. Mert inkább ez kellett ehhez a filmhez: az Egy cipőben valójában bárgyú csajregénybe oltott családi dráma. Felemásra sikeredett, de a moziban kijönnek az átélhető, értékes pillanatok. Vannak persze klisék, amik nélkül sokkal jobb is lehetett volna ez a film: ilyen Mrs. Lefkowitz (Francine Beers), az ezerszer látott zsidó néne, vagy Sydelle (Candice Azzara), a gonosz mostoha egysíkú figurája. De ezekkel együtt is meglepetés Hanson filmje: harsány romantikus vígjáték helyett szipogós, csendes mozizásra számítsanak.