Kedvenc angol színészünk bebizonyítja, hogy nem minden szerepet old meg erőből: most például egyes egyedül látható a képernyőn a volán mögött egy sötét éjjeli utazáson.
A címszereplő történetesen NEM a felvilágosodás nagy gondolkodója, John Locke (1632-1704), hanem egy, a végtelenségig precíz vidéki építésvezető, aki karrierjének legfontosabb napjára készül. Minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy minden olajozottan haladjon, az irányítás mégis kicsúszik a kezéből és úgy tűnik hogy a gondosan felépített élete darabjaira hullik – a munkahelyéről ugyanis már korábban kirúgták, de ő még le akarja zárni azt, amit elkezdett, és egy korábbi félrelépése miatt szétesik a családja, de a szeretőjénél is komoly gondok vannak. Locke nem tehet mást, mint telefonokat intéz, ahogy éjszaka halad az országúton Birminghamből Londonba, és egyik hívás fontosabb, mint a másik.
A Locke - Nincs visszaút tényleg kivételes film, hiszen senki mást nem láthatunk a képernyőn, mint a főszereplőt a sötét úton, az ő visszatükröződését az üvegfelületeken és más, elsuhanó autók fényeit. A téma is majdnem triviális, egy épület alapzatáról megy a beszélgetés és a főhős magánéletéről az összesen 36 telefonbeszélgetésben, és a rendező Steven Knight (Kolibri kód) ezzel nyilván rengeteget kockáztatott. Csakhogy a forgatókönyvben minden dialógus tökéletesen a helyén van, és azt az egy szerepet Tom Hardy játssza, és nem csak mi gondoljuk azt, hogy ő korunk egyik legjobb angol színésze. Hardy eddig szinte minden szerepében a fizikai oldalát, karizmatikus jelenlétét mutatta meg, most először kell finomabb eszközökkel és kifejezetten sok szöveggel dolgozni – az új Mad Max filmben például szinte nem is volt dialógusa. És Hardy megold mindent, az érzelmi többletet, a problémák valóssá tételét és azt, hogy nyilvánvaló hibái ellenére nagyon is drukkolni tudjunk ennek a Locke nevű fickónak.
A filmet egyébként egy BMW X5 belsejében forgatták, amit egy traileren szállítottak a M6-os autópályán, és mindent valós időben vettek fel a telefonhívásokkal együtt, ami elég bonyolult lehetett egy elég egyszerű felálláshoz képest. A forgatás csak annyi időre állt le, amíg a digitális kamerákban memóriakártyát cseréltek! .