A Tegnap éjjel valójában a következő éjjelről szól. Arról, hogyan küzd külön-külön a csábítás ellen egy fiatal házaspár. A megcsalás felé vezető út mindenkinek máshogy áll, de közben fény derül sok ki nem mondott konfliktusra. Csalás és ámítás 36 órája egy elsőfilmes filmjének sztárszereposztásával. Történt-e valami tegnap éjjel?
A szép, intelligens, jómódú, egymást szerető házaspár élete szemmel láthatóan irigylésre méltó. Megkapargatva a felszín "kegyes csalások" és elhallgatások szabnak gátat a szebb jövőnek. Joanna (Keira Knightley) például nem díjazza, hogy férjének (Sam Worthington) csinos kolléganőjéről (Eva Mendes) eddig mit sem tudott, ráadásul holnap együtt mennek üzleti tárgyalásra. Joanna pedig azt felejtette el megmondani férjének, hogy egy régi szerelme, akiről a férj mégcsak nem is tud (Guillaume Canet), pont aznap érkezett a városba egy napra.
Csak egy-egy ártatlan apróság tud óriási őszintétlenségeket szülni. A film legnagyobb kérdése ugyanis nem az, megtörténik-e valójában a megcsalás. Annak szándéka a fontosabb kérdés: megtalálni az elhallgatott kérdéseket, problémákat, és szembenézni velük mindig nehezebb, mint az észrevett problémák felett szemet hunyni, a szőnyeg alá söpörni, vele együtt pedig a harmadik fél felé fordulva, mert ott van az újdonság varázsa – ahogy egyik szereplő ki is mondja.
Massy Tadjedin, az Iránban született fiatal rendezőnő eddig forgatókönyveket írt, első saját filmjéhez azonban négy nagy nevet nyert meg. Keira Knightley pedig – bármennyire is megosztó személy, és bizonyos körökben szapulásra méltó – magasan kiemelkedik négyük közül. Lehet persze, hogy karaktere is jobban meg van írva a többiekénél, de Guillaume Canet-val töltött minden jelenete élmény, az ő párbeszédeik, viselkedésük egymással és másokkal, gesztusaik, a bűntudatuk, szerelmük megjelenései mind árulkodóak. Joannán valóban látszik a dilemma: az újdonság varázsa meddig lenne elég? Ezzel szemben Eva Mendes és Sam Worthington kettőséről inkább jobb nem is ejteni semmit, az egyszerű talán elég is; ha az előző a lelki-intellektuális, akkor az övéké a fülledt-erotikus hangulatú szál. Köszönjük Eva Mendesnek! Ettől eltekintve – és tudva, hogy azért ez a szál pontosan az egyik (még ha vékonyabb is) fele a filmnek – remek érzékű rendezői munkáról, jó forgatókönyvről, zenéről és illeszkedő képi világról győződhetünk meg. Több, mint rendesen összerakott film, igazi élmény.
"Michael, ne akard megtudni, mennyi mindent tudok rólad!" – mondja az ifjú feleség férjének, pedig ennél kevesebb is döntött már romba házasságokat. Hogy ez férjre vagy feleségre nézve kellemetlenebb, ki-ki maga döntse el!