"Magyar Narancs: Idén Paul Schraderrel forgattad Yoram Kaniuk regényét a holokausztról és annak pszichés utóhatásáról. Jeff Goldblum: Schrader így jellemezte a filmet: egy férfi, aki egyszer kutya volt, találkozik egy kutyával, aki egyszer ember volt. Mi van? Nos, elég kényes feladat volt..." - írásos bizonyítékunk van rá, hogy Jeff Goldblum már egy 2008-as Narancs-interjúban beszámolt az Ádám feltámadása című filmben játszott "kutyás" szerepéről. A mű ismeretében immár azt is elmondhatjuk; a Berlinalén diktafonvégre kapott sztár korrekt tartalomismertetéssel szolgált az új Schrader-filmet illetően. Holokauszt-túlélőt játszik, igen, a békebeli Berlin szórakoztatóipari szakmunkását, akire a holokauszt kutyaszerepet oszt: hősünk egy kabarékedvelő táborparancsnok szórakoztatása végett játssza a láncra vert kutyát, s hegedül a gázkamrákhoz vezető halálsoron. Nos, elég kényes feladat... Annyira azért mégsem, mint azt a színész érthető elfogultsággal megpendítette. Az ihletet adó regényt és szerzőjét még maga Susan Sontag menesztette mennybe, s annyit azért olvasatlanul is feltételezünk a könyvről, hogy az nem egy hollywoodi dajkamese érzékenységével, hanem valami mással vette le a lábáról a neves műértőt. Ezzel szemben Schrader valahol a Hollywood Boulevard-ról kanyarodik rá a Holokauszt sugárútra: Goldblum grandiózus túlélőshow-ját helyezi szembe Willem Dafoe jelmezes táborparancsnok-alakításával. Úgy egyébként meg mindenki tisztességgel végzi a dolgát, a rendező rendez, a színészek játszanak - a Taxisofőr írójából lett filmrendező ezúttal is profi munkát végzett.